جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ تشییع پیکر مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی  در قم-۱

حوزه/ مراسم تشییع پیکر فقیه مجاهد و کارگزار باوفای نظام اسلامی، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، با حضور مقام معظم رهبری و سران قوا، در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم تشییع پیکر فقیه مجاهد، استاد بزرگ حوزه علمیه قم، کارگزار باوفای نظام اسلامی، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، لحظاتی قبل، با حضور شخصیت ها و مقامات کشوری و لشکری و عموم ارادتمندان فقه و فقاهت، دقایقی قبل در مصلای امام خمینی(ره) تهران آغاز شد.

خبرها و تصاویر دریافتی حاکی از آن است که فضای حزن آلود خاصی بر مصلای امام خمینی(ره) حاکم است و لحظه به لحظه بر موج جمعیت عزادار و سوگوار افزوده می شود.

 

۸:۵۰

تا دقایقی دیگر مقام معظم رهبری با حضور در مراسم تشییع رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماز میت را بر پیکر این فقیه خدوم اقامه کنند و پس از آن پیکر مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی بدرقه و تشییع خواهد شد.

شب گذشته هم مراسم وداع با پیکر مرحوم آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مسجد حضرت امام صادق (ع) میدان فلسطین تهران برگزار شد.

حضورشخصیت ها و مقامات کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم و ارادتمندان فقه و فقاهت در مراسم وداع با پیکر استاد بزرگ حوزه علمیه قم و کارگزار باوفای نظام اسلامی بسیار چشمگیر بود.

 

۹:۰۷

هم اینک حاج مرتضی طاهری مداح اهل بیت علیهم السلام در حال مرثیه سرایی است.

 

۹:۳۰

رهبر معظم انقلاب وارد مصلی تهران شدند.

 

۹:۳۲

اقامه نماز بر پیکر مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی با حضور ولی امر مسلمین جهان، مقامات جمهوری اسلامی و قشرهای مختلف مردمی آغاز شد.

روسای قوا و اعضای شورای نگهبان در صف اول نماز حضور دارند.

 

۹:۳۶

تشییع پیکر مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی با ذکر «لا اله الا الله» و «یاحسین یا حسین» از ضلع شرقی شبستان مصلی تهران آغاز شد.

پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلت نظام پس از تشییع در تهران، به شهر مقدس قم منتقل خواهد شد.

 

۱۰:۰۸

پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی، پس از مصلای امام خمینی(ره)، با حضور گسترده مردم سوگوار که در سوگ این فقیه مجاهد اشک ماتم می ریختند، وارد خیابان شهید بهشتی شد و مراسم تا اتوبان شهید آیت الله مدرس ادامه یافت.

۱۰:۴۴

پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از مراسم تشییع و بدرقه باشکوه مردم تهران، در اتوبان شهدی آیت الله مدرس به آمبولانس انتقال یافت و راهی شهر مقدس قم شد.

 

۱۳:۱۵

پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی هم اکنون وارد شهر مقدس قم و  مسجد امام حسن عسکری(ع)‌شد از ساعت ۱۴ مراسم تشییع  در این مسجد آغاز و تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع می شود و در مسجد بالاسر حرم مطهر، در کنار قبور مراجع عظام تقلید به خاک سپرده خواهد شد.

 

۱۴:۰۰

مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی با حضور،‌ نمایندگان بیوت مراجع تقلید،‌علما، اساتید، طلاب، شاگردان، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، ‌مسئولان کشوری و لشگری و عموم مردم شریف و انقلابی قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) آغاز شد.

 

۱۴:۱۰

این مراسم هم اینک از شبکه استانی قم (نور) در حال پخش است.

 

۱۴:۱۵

تابوت حامل  پیکر این فقیه فقید، هم اینک بر روی دست، دوست داران فقاهت و مرجعیت از مسجد امام حسن عسکری به سمت حرم حضرت معصومه(س) در حال تشییع است و مداحان به نوحه خوانی می پردازند.

 

۱۴:۲۰

خیابان های اطراف مسجد امام حسن عسکری (ع) و حرم حضرت معصومه(س) مملو از خیل جمعیتی است که امروز خود را برای وداع با رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مراسم رسانده اند.

حرکت پیکر مطهر این عالم ربانی در بین مسیر متوقف شده و مردم در حال عزاداری هستند.

 

۱۴:۲۵

پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی وارد حرم مطهر حضرت معصومه(س) شد.

خانواده آیت الله هاشمی شاهرودی در کنار قبر ایشان در مسجد بالا سر حضور پیدا کرده اند.

مراسم عزاداری در کنارپیکر آیت الله هاشمی شاهرودی در صحن آئینه حرم حضرت معصومه در حال برگزاری است

 

۱۴:۴۵

پیکر این سلاله حضرت زهرا(س) در حال طواف دور مضجع شریف حضرت معصومه(س) است.

امشب مراسم بزرگداشتی از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

 

۱۴:۵۰

پیکر در مسجد بالا سر در حال انتقال به داخل قبر است.

 

۱۵:۰۰

پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بعد از تشییع درحرم حضرت معصومه(س) و در کنار قبور مراجع معظم تقلید در مسجد بالا سر این حرم مطهر برای همیشه آرام گرفت.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha