پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
اسقف شهر انگلیسی میزبان رهبران مسلمان به صرف چای بود

حوزه/ فیلیپ نورث، اسقف شهر برنلی در شمال انگلستان در منطقه منچستر، ضمن دعوت از رهبران مسلمانان در حضور شهردار و نمایندگان شهری، از میهمان نوازی های گسترده جامعه اسلامی قدردانی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» اسقف شهر برنلی، در منطقه منچستر – لیورپول انگلستان، به مناسبت ایام کریسمس، نمایندگان مسلمان شهر را به صرف چای به منزلش دعوت کرد.

در این نشست اسقف فیلیپ نورث با حضور شهردار و مقامات شهری برنلی، میزبان رهبران مسلمان بود.

اسقف در سخنانی در این مراسم گفت: از زمانی که به شهر برنلی آمده ام از میهمان نوازی مسلمانان در رویدادهای مختلف به ویژه در ایام جشن ها لذت برده ام و این فوق العاده است که بتوانم گوشه ای از میهمان نوازی آنان را با دعوت کردن از رهبران مسلمانان به منزلم جبران کنم، به ویژه اکنون که مسیحیان ایام کریسمس را جشن می گیرند.

وی افزود: گردهمایی مثبت و عالی بود و این بسیار خوب است که رهبران دینی دور هم جمع شوند.

گفته می شود در این مراسم از امید و صلح در جامعه صحبت شد. در این میان مذکر علی، نماینده سابق مسلمانان در شورای شهری و یکی از مدیران پل های ساختمان در برنلی افزود: ایمان مسلمانان و رهبران جامعه غرق مهمان نوازی شد. ما قدردان حسن نیت اسقف فیلیپ هستیم.

وی در ادامه افزود: در شرایط کنونی جامعه و سرتاسر دنیا، که نیروهای متعددی تلاش دارند در میان جوامع و ادیان اختلاف افکنی کنند، مهم است که ما سخت کوشانه تلاش هایمان را برای ایجاد یک رابطه پایدار میان ادیان و اجتماعات به کار بگیریم و همزیستی و همدلی را تضمین کنیم.

گفتنی است شهر برنلی در شمال انگلستان هم اکنون 10 مسجد دارد و نخستین مسجد این شهر در سال 2009 ساخته شده است. مسجد جامع این شهر در پی سال ها تلاش مسلمانان و جمع آوری کمک های مالی محلی ساخته شد.

 آمارهای سال 2001 در شهر برنلی نیز نشان می دهد که نزدیک به 6.6% جمعیت این شهر را مسلمانان به خود اختصاص داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha