پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
حجت‌الاسلام سید محسن حسینی دیباجی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان با بیان اینکه سخن گفتن از فتنه ۸۸ نبش قبر حوادث نیست و روشنگری در برابر دشمن است، گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی در مسجد با مهارت‌آموزی در مساجد و همت خیران در جهت ایجاد اشتغال شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام سید محسن حسینی دیباجی، در نشست مجمع علما و روحانیون استان سمنان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در این استان و به میزبانی سالن اجتماعات سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در آستانه نهم دی‌ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه در فتنه 88 گروه‌هایی که در میان دشمنان نیز باهم اختلاف داشته و غیرهمسو بودند نظیر منافقین و... با یکدیگر همسو شدند، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که «وَمَکرُوا مَکرًا وَمَکرْنَا مَکرًا وَهُمْ لَا یشْعُرُونَ» و 9 دی مکر دشمنان را به خودشان بازگرداند و دست غیبی 9 دی را شکل داد.

عوامل فتنه‌انگیزی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان با بیان اینکه امروز وظیفه و رسالت روحانیون این است که روشنگری و بصیرت افزایی داشته باشند و در غری این صورت جامعه دچار خسران و ضرر خواهد شد، تصریح کرد: عوامل فتنه‌انگیزی فتنه گران به چند دسته تقسیم می‌شود و «خودخواهی و خودبزرگ‌بینی؛ که نمونه آن در تاریخ کسانی که در برابر خداوند متعال سر تعظیم فرود نیاوردند»، «ریاست‌طلبی»، «ثروت‌اندوزی»، «ساده‌لوحی و عدم استفاده از عقل و خرد و دوراندیشی»، «اولاد؛ البته اگر از این نعمت به‌درستی استفاده نشود مانند پسر زبیر و پسر نوح»، «دنیاطلبی» و «بی‌بصیرتی» از عوامل فتنه‌انگیزی به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که «جوان‌های ما، مخصوصاً طلاب جوان باید جریان سازی و جریان شناسی را بلد باشند»، افزود: حوزه‌های علمیه رهبران سیاسی جامعه هستند که نباید بگذارند هدایت سیاسی مردم دست نااهلان قرار بگیرد.

سه هدف فتنه گران

حجت‌الاسلام حسینی دیباجی با اشاره به سه هدف فتنه گران خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که «پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد» و زیر سؤال بردن اصل ولایت‌فقیه یکی از اهداف فتنه گران بود.

وی با بیان اینکه سخن گفتن از فتنه 88 نبش قبر حوادث نیست و روشنگری در برابر دشمن است، گفت: باید بدانیم که در فتنه 88 این افراد چه کسانی بودند و چه برنامه‌هایی داشتند و دشمن همواره برای انقلاب اسلامی برنامه دار و ساکت نمی‌نشیند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان با بیان اینکه حذف اسلامیت یکی دیگر از اهداف فتنه گران بود، افزود: امام خمینی(ره) فرمودند که «جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم» و نفی دفاع از مظلوم از دیگر اهداف فتنه گران بود؛ امام خمینی(ره) جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس و حمایت از مظلوم اعلام کرد که این مسئله همواره از سیاست‌های جدی انقلاب اسلامی است.

۲ عنصر برجسته و مؤثر در جلوگیری از تداوم فتنه

وی با بیان اینکه 2 عنصر اساسی و برجسته در جلوگیری از تداوم فتنه مؤثر بود، گفت: رهبری و ولایت‌فقیه و مواضع انقلابی و صبر و حوصله و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سبب جلوگیری از نفوذ و جلوگیری از تأثیر فتنه گران شد.

حجت‌الاسلام حسینی دیباجی افزود: عنصر اساسی و برجسته دوم در جلوگیری از تداوم فتنه مؤثر بود مردم بودند و پیوند بین امت و امامت بود.

وی با تأکید بر اینکه همواره باید نسبت به کید و مکرهای دشمنان آگاه، بیدار و بصیر باشیم، گفت: دشمن نشان داده است که هر ده سال یک‌بار در سال‌های ۷۸، ۸۸، و ... یک فتنه را دنبال می‌کند و ما نیز باید هوشیار و بیدارباشیم.

ناامیدی مردم و ناکارآمد جلوه دادن نظام هدف دشمن از فشارهای اقتصادی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان با بیان اینکه فشارهای اقتصادی به دنبال آسیب زدن به مردم و ناکارآمد جلوه دادن نظام و ناامیدی مردم است، تصریح کرد: در جنگ سخت و هشت سال دفاع مقدس مردم از مساجد اعزام می‌شدند و مساجد مرکز بود و پس از جنگ سخت نیز در جنگ نرم و ضد فرهنگی دشمن، مساجد محور بودند؛ امروز در جنگ اقتصادی هم باید مساجد میدان بیایند و قرارگاه اقتصاد مقاومتی در مسجد با مهارت‌آموزی در مساجد و همت خیران در جهت ایجاد اشتغال شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام حسینی دیباجی تأکید کرد: باید زمینه حضور بیش‌ازپیش جوانان در مساجد تقویت و برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha