چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ اولین نشست مسئولین  مسئولین تشکیل های ملی مردم بنیاد - جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی

حوزه/ دولت توانایی اداره کشور در وضعیت فعلی را ندارد و باید حمایت کرد؛ در این شرایط حساس و مهم، راه پیروی از رهبری، حمایت از دولت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مهندس عظیمی امروز در اولین نشست مسئولین تشکل های ملی مردم بنیاد در عرصه های علمی، فرهنگی و عملیاتی که در ساختمان مرکزمدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با بیان اینکه نقش مردم در پیروزی انقلاب و تداوم آن بسیار موثر بوده و نباید از این نقش به سادگی گذشت، گفت: اگر مردم نبودند معلوم نبود وضعیت کشور بهتر از یمن و سوریه می شد.

مسئول کانون سنگرسازان بی سنگر، با بیان اینکه معتقدیم دولت توانایی اداره کشور در وضعیت فعلی را ندارد و باید حمایت کرد، افزود: دراین شرایط حساس و مهم، راه پیروی از رهبری، حمایت از دولت است.

وی با بیان اینکه با تفرقه و اختلاف نمی توان گفت فعالان جهادی پیرو رهبر انقلاب هستیم، بر راه اندازی تشکل های ملی مردم بنیاد درعرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد، اظهارداشت: وحدت و انجام فعالیت های جمعی تنها راه عبور از شرایط فعلی است.

این فعال جهادی درعرصه اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: معتقدم با کارهای فردی نمی توان فعالیت درست انجام داد اینجا است که نقش تشکل های گروهای مقاومت اقتصاد به خوبی مشخص می شود.

عظیمی بابیان اینکه امسال1میلیون و 700 هزار نفر جوان به راهپیمایی اربعین رفتند و این ظرفیت مهمی در انجام فعالیت های فرهنگی و اقتصادی است، افزود: آنچه می تواند به این ظرفیت و مأموریت نقش راهبردی در عرصه های فرهنگی و اقتصادی بدهد، تشکل است می خواهد.

مسئول کانون سنگرسازان بی سنگر افزود: بعد از تعیین مأموریت، باید برای آنها سازمانی تعریف و کارکردهای را تعیین کرد.

وی بر شکل گیری سازمان متناسب با اقتصاد مقاومت برای برون رفت از مشکلات اقتصادی تأکید کرد.

براساس مبانی غرب نمی توان اقتصاد کشور را درست کرد

صاحبی، رئیس باشگاه کشاورزان جوان مشهد نیز بابیان اینکه مشکل اصلی کشور فقدان توسعه اجتماعی واقتصادی است، افزود: تاکنون هر قانونی درکشور اجرا شده براساس مبانی غرب بوده است و هیچ گاه نخواستیم براساس سازمان مردم نهاد فعالیت کنیم.

وی اظهار داشت: اگر درست حرکت کنیم می توانیم سازمان مردمی را راه اندازی کنیم تابتوانند مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

دبیر خانه اقتصاد مقاومتی راه اندازی شود

 حجت الاسلام سبحانی، معاون آموزشی ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی نیز با بیان اینکه این ستاد باهدف هم فکری و رفع مشکلات کشور در سال های گذشته درکشور راه اندازی شده است، افزود: تا کنون 200 کانون عضو این ستاد هستند و فعالیت فرهنگی انجام می دهند.

وی بابیان اینکه این ستاد دارای سازمان و سازکار مشخصی در انجام فعالیت های فرهنگی است، اظهارداشت: در حال حاضر 5 هزار نفر با این ستاد همکاری می کنند.

حجت الاسلام سبحانی بیان داشت: این ستاد دارای بخش های چون پژوهش، اطلاع رسانی، تحلیل اخبار و.. است. دربحث پژوهش کتاب هایی در زمینه اقتصاد مقاومتی تولید شده و درهمین رابطه برای طلاب نشست های برای تبیین بهتر موضوع گذاشته شده است.

وی بر تشکیل دبیر خانه اقتصاد مقاومتی درکشور تأکید کرد.

سیاست اقتصادی مقاومتی نیاز به گفتمان سازی است

جعفری، مسئول کار گروه اقتصاد مقاومتی بنیاد خاتم الاوصیاء نیز بابیان اینکه توجه به بحث اقتصاد مقاومتی از سال 90 دراین بنیاد آغاز به کار کرد، گفت: برای تبیین بهتر فعالیتها، لازم بود ابتدا گفتمان سازی کرد و درهمین رابطه گفتمانهایی در زمینه اقتصاد مقاومتی شکل گرفت.

وی افزود: برای گفتمان سازی در رابطه اقتصاد مقاومتی در کشور سعی شد کارگاه های اقتصاد مقاومتی، برپایی ایستگاه اقتصاد مقاومتی، نمایشگاه کارآفرینی و نهضت اقتصاد مقاومتی و مجمع عالی اقتصاد مقاومتی راه اندازی شود.

جعفری بیان داشت: در این گفتمانها تلاش شد موانع اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکار مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام شکروی، مسئول ارتباطات فرهنگی نیز گفت: دفتر ارتباطات زیر نظر آیت الله مصباح باهدف شناسایی نیروهای فکری فرهنگی در 10 سال گذشته راه اندازی شده است.

مسئول دفتر ارتباطات فرهنگی مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) افزود: این دفتر دارای بخش های مانند محتوایی، ارتباط بین نیروهای فکری و فرهنگی و اعزام تخصصی است که بیش از 100 استاد مؤسسه عضو آن می باشند، هست.

برگزاری 50 دوره کارگاه دانش افزایی

فیاضی، مسئول کانون اندیشه جوان بابیان اینکه کانون 20 سال راه اندازی شده وبه صورت جدی فعالیت داشته است، افزود: همه هدف این کانون جذب جوانان ودانش آموزان است.

وی بابیان اینکه هدف از راه اندازی این کانون ایجاد هم فکری با جوانان است، ابراز داشت: این کانون درموضوعات فعالیت می کند که از جمله آن تولید محتوا درقالب مکتوب است. تا کنون 450 کتاب در موضوعات دینی و فرهنگی و اقتصاد مقاومتی تولید شده و 350 کتاب در دست تألیف وتا حالا 80 کتابچه منتشر شده است.

 وی بیان داشت: از دیگر فعالیت ها ارتباط چهره با چهره با طلاب ودانشجویان است. در همین رابطه  تا کنون 2هزار 500 نشست علمی، 50 دوره کارگاه دانش افزایی و 20 همایش فکری، موضوعی ومحوری و 600 مشاوره فکری برای دانشجویان برگزار شد.

فیاضی ابرازداشت:یکی دیگر از فعالیتها حضور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با 40مدخل برای تولیدمباحث دینی است.

برای رفع مشکلات نقشه راه تولید شود

مهندس احمدی میانجی، رئیس  مؤسسه کار آفرینی حکمت نیز با بیان داشت: عمده مشکلات کشور عدم توجه به نقشه راه، کادر سازی برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی، توجه به مسائل فرهنگی، عدم توجه به آسیب ها، توجه به مبانی غرب در اقتصاد کشور عنوان کرد.

وی افزود: این مؤسسه برای رفع این مشکلات ایجاد شده است و در این موضوعات کتابهای تولید و کارگاه های برگزار شده است.

رئیس  مؤسسه کار آفرینی حکمت بر شکل گیری اتاق فکر برای اجرا سیاست اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و عمده مشکلات کشور در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی را ناکارآمدی نهادها مانند مجلس و اقتصادی نبودن تولید در بخش های تولید و عرضه عنوان کرد.

 313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha