پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ اولین نشست مسئولین  مسئولین تشکیل های ملی مردم بنیاد - جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی

حوزه/ اعتقاد به حمایت از دولت و مجلس داریم، ولی به این معنا نیست که وابسته به دولت و مجلس و حزب باشیم، بلکه هدف ارتباط و تعامل با سازمانهای مردم نهاد برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی عصر امروز در اولین نشست مسئولین تشکل های ملی مردم بنیاد در عرصه های علمی، فرهنگی و عملیاتی که درساختمان مرکزمدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد گفت: مرکز راهبری در سال 90 با هدف راهبری تولید محتوا، راهبری گفتمان سازی و راهبری عملیاتی در حوزه علمیه قم راه اندازی شده است.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه ابراز داشت: تفاهم، همکاری و هم افزایی، مطالبه گری و اجرای عملیات مشترک با سازمانهای مردم نهاد از جمله اهداف این مرکزاست.

این پژوهشگر بابیان اینکه در بحث تولید محتوا نیازمند به تولید مبانی، نظریه و مدل بودیم و این کار با تلاش های فراوان انجام گرفت، گفت: ازجمله این مدلها سامانه کالاهای مصرف ایرانی است و  مدل مردم سالاری اقتصاد دینی مرحوم آیت الله شاه آبادی است.

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه تولید، مصرف، توزیع از مسائل و حلقات مهم در اقتصاد است، افزود: برای ارتباط این حلقات مدلهای از شخصیت و بزرگان دین شکل گرفته که از جمله مدل سامانه کالاهای مصرف ایرانی است.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی گفت: از دیگر فعالیت های مرکز،  ارتباط با مجلس است، این ارتباط باعث شد لایحه های درارتباط با بانک  درمجلس تصویب نشود و برای انجام بهتر فعالیت بانکها کارگاه های در مرکز راهبری شکل گیرد.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه ابراز داشت: کارگاه نظام پولی شکل گرفت و از همه کسانی که دراین رابطه نظریه دارند در حوزه علمیه دعوت می شود تا ارائه نظریه کنند.

این پژوهشگر افزود: ما اعتقاد به حمایت ازدولت و مجلس داریم ولی به این معنا نیست که وابسته به دولت و مجلس و حزب باشیم؛ بلکه هدف ارتباط وتعامل با سازمانهای مردم نهاد برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است.

این استاد حوزه ودانشگاه اظهار داشت: برای اجرا برنامه های سیاست اقتصاد مقاومتی دبیرخانه دائمی علمی، کارگروه علمیاتی، اقتصاد و فرهنگی تشکل مردم نهاد راه اندازی و مباحث ارائه در این نشست مورد بررسی بیشتر  قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به شکل گیری تشکل ها در قالب مردمی، دولتی و واسط گفت: مهم تشکل مردم نهاد البته درهمراهی و هم افزایی باسایر نهادها است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha