پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ خطیب موقت نماز جمعه تهران به تشریح ابعاد خود شیفتگی سیاسی پرداخت و گفت: کسی که وارد عرصه سیاست می شود باید تحمل او به اندازه دریا باشد؛ متاسفانه ظرفیت برخی سیاسیون به اندازه ته استکان هم نیست و این بدین معنی است که خود شیفتگی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ازتهران، آیت الله سیداحمد خاتمی، در خطبه های امروز ( هفتم دی ماه 1397) نماز جمعه تهران با تشریح مناسبت‌های مختلف شمسی و قمری، ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، اظهارداشت: ما که مسلمان و شیعه هستیم، حریم ویژه ای برای این پیامبر خدا قائل هستیم و معتقدیم که ایشان به آسمان رفته اند و با ظهور حضرت بقیه الله اعظم (عج) به زمین خواهند آمد و به امام زمان (عج) اقتدا خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مسیحیان جهان بیایید و آبروی حضرت عیسی مسیح (ع) را حفظ کنید، گفت: متاسفانه حاکمان کشورهای اروپایی آبروی این پیامبر بزرگ را برده اند و قطعا اگر ایشان امروز در میان مردم جهان حضور داشتند، در صف مقدم ابراز تبری از جنایتکارانی که لکه ننگ مسیحیت هستند، حرکت می کردند.

وی تصریح کرد: حاکمان استکباری چون ترامپ خود را مسیحی می دانند. رئیس جمهور آمریکا می گوید که من در عمرم فقط انجیل را مطالعه کرده ام و مسیحیان جهان هم باید با صدای بلند ابراز تبری از آمریکا و سیاست های مقامات این کشور داشته باشند.

آیت الله خاتمی به قضایای فرانسه هم اشاره کرد و اظهار کرد: این قضایا به همراه فروپاشی در هیأت حاکمه آمریکا، در واقع نتیجه زیر پا گذاشتن تمام ارزش‌های انسانی است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری، به خروج نظامی‌های آمریکا از سوریه اشاره‌ کرد و  افزود: تردیدی نیست که این جلوه شکست آمریکا در منطقه است و البته خودشان هم این را قبول کرده‌اند، در همین رابطه ما شاهد استعفای وزیر دفاع آمریکا بودیم.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه مقاومت همیشه جواب می‌دهد،‌ خاطرنشان کرد: ما شاهد سفر مخفیانه ترامپ به عراق بودیم، دیدیم چگونه و با چه ذلتی مخفیانه و در تاریکی شب، هواپیما با چراغ خاموش در پایگاه نظامی فرود آمد و ناچار به سفر به خاورمیانه می‌شود و هر کاری می‌کند که این موضوع را مخفی کند.

وی خطاب به ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفت: 7 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردید، اما باز هم ناچاری مخفیانه به آنجا سفر کنی، در واقع این اعتراف به عجز و خفت و البته حقانیت مردمی است که می‌گویند «مرگ بر آمریکا».

آیت الله خاتمی  در ادامه به اشاره به درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی، گفت: ایشان فقیهی بزرگوار و از یاران شهید آیت الله صدر، از کارگزاران باوفای نظام جمهوری اسلامی و برادر سه شهید بودند.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی الگویی برای حوزه علمیه بودند و دین را مانند سیاست می دانستند و معتقد به حاکمیت دین در صحنه بودند و همچنین از بُن جان ارادتمند مقام معظم رهبری بودند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در بش دیکری از سخنان خود به تشریح ابعاد خود شیفتگی سیاسی پرداخت و گفت: خود شیفتگی سیاسی یعنی آن که تحلیل خود را بهتر از تحلیل دیگران بدانند، در صورتی که راه مقابله با خودشیفتگی این است که حرف دیگران شنیده شود.

وی، دومین بعد خود شیفتگی سیاسی را کم تحملی و بی تحملی دانست و افزود: کسی که وارد عرصه سیاست می شود باید تحمل او به اندازه دریا باشد؛ متاسفانه ظرفیت برخی سیاسیون به اندازه ته استکان هم نیست و این بدین معنی است که خود شیفتگی وجود دارد.

آیت الله خاتمی، باند سالاری و گروه سالاری را سومین بعد خود شیفتگی سیاسی عنوان کرد و گفت: نقطه مقابل آن شایسته سالاری است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی تصریح کرد: فتنه‌آفرینان بدانند حماسه 9 دی قابل تکرار است. این حماسه، «حماسه ماندگار» می باشد. در واقع در 9 دی 88 عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.

وی با بیان این مطلب که  حماسه 9 دی 88 با مهارت و شجاعانه توسط مردم انجام شد و در واقع بیعت با ولایت و جلوه بصیرت مردم بود و البته قرآن این جلوه را حماسه حضور عنوان می‌کند، تصریح کرد: مردم هر کجا که حضورشان ضرورت داشته باشد، قطعاً حاضر شده و ایستادگی می‌کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در سال 88 دو اردوگاه شکل گرفت، ‌افزود: یکی از این اردوگاه‌ها اوباما، رژیم صهیونیستی، منافقین، فدائیان خلق، فراری‌ها و همه واداده‌ها بود و در اردوگاه‌ دیگر هم مردم و شما حزب‌اللهی‌ها حضور داشتید.

امام‌جمعه موقت تهران عنوان کرد: مردم در حماسه 9 دی 88 نشان دادند که از خواص این امت هستند، در واقع این حماسه از جنس عاشورا بود. چرا که مردم دیگر تحمل نکردند که ببینند روز عاشورا با عزاداران حسینی برخورد می‌شود. در واقع این شور حسینی کربلایی بود.

وی در ادامه با ابراز تأسف از حادثه ای که در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران رخ داد، گفت: ضمن طلب مغفرت برای درگذشتگان و صبر برای بازماندگان و همچنین شفای عاجل برای مجروحان، امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادثی که همراه با تقصیر است، نباشیم.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: همچنین بر خود لازم می دانم که از قوه قضائیه به جهت جلوه های برجسته قاطعیتی که طی یک ماه گذشته انجام داد و با مفسدان اقتصادی برخورد کرد، تقدیر و تشکر کنم.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: امیدواریم که این تیغ همچنان علیه مفسدان اقتصادی تیز باشد و قوه قضائیه در سالم سازی جامعه در همه عرصه ها تلاش های لازم و کافی را داشته باشد.

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود پویش دانشجویی «روزه نجات در حمایت از مردم یمن» در دانشگاه تهران را حرکت مقدسی  عنوان کرد که از سوی دانشجویان و طلاب صورت گرفته است و یادآور شد: این حرکت حماسی و دوست‌داشتنی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود در زمانی که مردم مظلوم یمن رنج می‌برند راه و زمینه با این حرکت‌ها، باز شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در پایان از سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی یاد کرد و گفت: انصافاً این نهضت موفق عمل کرده است و امیدواریم هیچ بی‌سوادی دیگر در کشور وجود نداشته باشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha