سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حمید روحانی

حوزه/ رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه نباید با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تشریفاتی برخورد شود، تصریح کرد: باید سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ماه‌ها، سال‌ها تحلیل و بررسی شود، زیرا هر سخنرانی ولی امر مسلمین جهان ده‌ها کتاب محتوایی، پربار و پرمعنا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حمید روحانی، در نشستی با فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی شهرستان سمنان، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، با اشاره به آیه شریفه «وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ وَیعَلِّمُکمُ اللَّهُ ۗ» اظهار داشت: مفسرین می‌گویند اینکه علم در کنار تقوا واقع‌شده است منظور علم به همراه بینش است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر تقوا نباشد، بصیرت لازم نیست، تصریح کرد: آنچه می‌تواند انسان بصیر بسازد که در برابر خطرات، آسیب‌ها و لغزش‌ها انسان کم نیاورد، بصیرت با تقوا است؛ رمز موفقیت حضرت امام (ره) نیز همین بود که همراه تحصیل به تهذیب هم پرداخت.

وی با بیان اینکه هیچ عارفی در ایران نبود که امام خمینی (ره) به نزد او نرفته باشد، افزود: انسان یک سلسله بیماری‌های روحی دارد که باید مداوا شود و در کشور هر عالم عارفی وجود داشت امام (ره) از به سراغ او رفته و از محضر آن عالم عارف بهره برده بود به همین جهت بصیرت، بینش و آگاهی که در امام خمینی (ره) بود بی‌نظیر به شمار می‌رفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی با اشاره به آیه شریفه «وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکا وَنَحْشُرُهُ یوْمَ الْقِیامَةِ أَعْمَی»، خاطرنشان کرد: اگر آن بینش و بصیرت و تقوا نباشد زندگی انسان در دنیا تاریک و در قیامت نیز نابینا محشور می‌شود؛ حرکت مردم در قیام 15 خرداد برای پول، مقام و ثروت و دنیا نبود بلکه تنها قیام برای خدا بود و ملتی که با امام خمینی (ره) همراه بودند هم بصیر بودند و هم تقوا داشتند.

وی با بیان اینکه آن چیزی که در طول انقلاب اسلامی سبب شد تا ملت دچار گمراهی نشود بصیرت همراه تقوا بود، افزود: اگر می‌خواهید انسان مفیدی برای جامعه باشید باید تقوا و بصیرت با یکدیگر توأم و همراه باشد در این صورت زبر الحدید خواهید بود.

این تاریخ‌پژوه انقلاب اسلامی با تأکید بر مطالعه زندگی حضرت امام خمینی (ره) در جامعه گفت: متأسفانه امروز کمتر به زندگی حضرت امام (ره) پرداخته می‌شود و برخی از کتاب‌های منتشرشده به دنبال تحریف راه و خط امام (ره) هست؛ باید امام (ره) را از طریق سخنرانی‌ها، بیانات و آثار ایشان بشناسیم. امروز دشمن فهمیده است که اگر آثار امام خمینی (ره) در جامعه نشر پیدا کند زنگ خطری برای غربی‌هاست.

وی با بیان اینکه بیرون راندن مردم از صحنه‌های انقلاب هدف دشمنان نظام بود، افزود: دشمنان با هر ترفندی این هدف را دنبال کردند اما دیدند که مردم نظام و انقلاب و کشور خود را با هیچ‌چیزی معاوضه نمی‌کنند و بصیرت امروز مردم عامل عبور از بسیاری از مخاطراتی بوده که انقلاب را تهدید می‌کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی با بیان اینکه نباید با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تشریفاتی برخورد شود، تصریح کرد: باید سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ماه‌ها، سال‌ها تحلیل و بررسی شود، زیرا هر سخنرانی ولی امر مسلمین جهان ده‌ها کتاب محتوایی، پربار و پرمعنا خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha