جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار رئیس مجلس با ‌آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: با ورود بانک ها به مسئله تولید و حمایت از بنگاه های زودبازده و کارخانجات معضل بیکاری و معیشت مردم برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر توجه دولتمردان به وضعیت معیشتی مردم و حرکت های اقتصادی روزبازده اظهارداشتند: مسئولان کشور باید مشکلات اقتصادی و فقر موجود را حل کرده و همچنین بر قیمت کالاها اشرافیت داشته باشند تا قیمت اجناس در سراسر کشور با یک قیمت به دست مردم برسد.

معظم له افزوند: در مسئله بانک ها، بانک باید به تولید کمک کند و اگر اینگونه شود، مسئله اشتغال و بیکاری در کشور حل شده و فقر ریشه کن خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار خطاب به علی لاریجانی خاطرنشان کردند: شما از خاندان فقاهت و مرجعیت هستید؛ علاوه بر اینکه شما شخصیتی عالم و مدیریت موفقی دارید و ما به شما علاقه مند هستیم؛ الحمدالله جنابعالی موفق هستید و با فکر و تدبیر شما خیلی از مسائل حل شده است؛ مسئله مدیریت جزء مشکل ترین کارهای دنیاست که شما در این زمینه موفق عمل کردید.

ایشان تصریح کردند: با وحدت و همدلی می تواند چرخه اقتصادی و معیشتی کشور را قوت بخشید و تولید را ارتقا داد.

در ابتدای این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان اظهارداشت: موضوعی که کشور امروز با آن مواجه است مسائل اقتصادی است در این خصوص نیز رهبری تاکید داشتند بنابراین شورایی برای سامان بخشیدن مشکلات اقتصادی کشور با حضور سران قوا تشکیل شد تا تصمیمات این شورا بتواند برای مشکلات اقتصادی چاره جویی کند.

علی لاریجانی ادامه داد: البته تحریم های آمریکا نیز در به وجود آمدن شرایط اقتصادی کشور بی تاثیر نبود بنابراین مسئله مهم در بحث ارز کنترل قیمت آن بود البته برای کنترل قیمت ارز تدابیر اقتصادی در این شورا مدون شد که خوشبختانه ظرف دو، سه ماه قیمت ارز تغییر کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث بانک نیز باید قوانینی تدوین شود که بانک ها مکلف به سرمایه گذاری در بحث تولید شوند و مسئله تولید و اشتغال در کشور رونق بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده هدفگذاری بر مسئله صادرات غیرنفتی، بحث تولید، صنعت ساختمان و کمک به یارانه مردم و فقرا بوده است که اگر مشکل تولید حل شود به طور قطع مسئله اشتغال و بیکاری نیز حل خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha