شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری در همایش ملی حادثه تروریستی اهواز، نماد حقوق بشر آمریکایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حیدری، با تأکید بر لزوم حفظ دستاوردهای ۹ دی در حافظه تاریخی ملت، بیان کرد: واقعه ۹ دی عامل اصلی برملا شدن پشت پرده‌های اقدامات دشمنان در چند سال منتهی به فتنه ۸۸ شد که باید در حافظه تاریخی ملت ثبت گردد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله ۹ دی، به روز ۷ دی، قیام مردم اهواز علیه آشوب گران خیابانی اشاره کرد و اظهارداشت: مردم اهواز، پس از آنکه مشاهده کردند منافقان کور دل، در روز عاشورای حسینی، پرچم اباعبدالله(ع) را آتش زده و به هیئات عزاداری حمله کردند، روز هفتم دی یعنی یک روز پس از عاشورای ۸۸، در حرکتی خودجوش و همگانی، به خیابان آمده و خواستار محاکمه عاملان این واقعه شدند.

وی در ادامه به یوم‌الله ۹ دی اشاره کرد و گفت: در این روز خون غیرت حسینی در رگ مردم جوشیدن گرفت و با دستگیری سران فتنه، کمر فتنه شکسته و تیر خلاص به آن زده شد.

امام جمعه موقت اهواز، ۹ دی را یوم‌الله و درس عبرتی برای آیندگان دانست و تصریح کرد: همه جریان‌هایی که ضد اسلام و ولایت کینه داشتند از آمریکا گرفته تا اسرائیل و انگلیس، علیه انقلاب و ولایت فقیه موضع گرفتند تا به نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد کنند! اما بصیرت مردم به پیشتازی روحانیون، سبب نابودی تفرقه‌های آنان شد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، تأکید کرد: نباید اجازه داد این روز از حافظه تاریخی ملت فراموش شود؛ چراکه واقعه ۹ دی عامل اصلی برملا شدن پشت پرده‌های اقدامات دشمنان در چندسال منتهی به فتنه ۸۸ شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان گفت: ۹ دی مربوط به یک جریان و طیف خاص نیست بلکه مربوط به کل مردم ایران بود که یادآور راهپیمایی سال ۵۷ است.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha