پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ آیت الله مقتدایی مرحوم پرورش را از مصادیق اهل معروف در دنیا ذکر کرد و گفت:مرحوم پرورش در زمانی که دارای مسئولیت بود و چه زمانی که مسئولیت اجرایی خاصی هم نداشت به دنبال حل مشکلات مردم بود؛ این روی باز و گشاده به حدی بود که همیشه ملجا و پناهگاهی برای مردم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» آیت الله مرتضی مقتدایی امشب در پنجمین سالگرد درگذشت مرحوم استادعلی اکبر پرورش که در دارالقرآن کریم علامه طباطبایی در قم برگزار شد، با اشاره به خصایص اخلاقی آن مرحوم گفت: برخی از روایات و آیات هستند که مصداق کامل برخی از انسان ها در روی زمین هستند.

وی افزود: مرحوم پرورش در زمانی که دارای مسئولیت بود و چه زمانی که مسئولیت اجرایی خاصی هم نداشت به دنبال حل مشکلات مردم بود؛ این روی باز و گشاده به حدی بود که همیشه ملجا و پناهگاهی برای مردم بود.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه یادآورشد: همین روی باز و گشاده بود که باعث شده بود مردم همیشه مشکلات خود را برای ایشان مطرح می کردند چون می دانستند که ایشان پیگیر مشکلات آنها خواهد بود و اگر حقی بر جای مانده بود پیگیری احقاق حقوق بود.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) در خصوص اهل معروف بیان کرد: ایشان فرمودند، معروف دری از بهشت است و جز اهل معروف وارد آن نمی شوند؛ ایشان در ادامه فرمودند، اهل معروف در دنیا نیز معروف هستند و در آخرت نیز معروف می مانند و آثار معروف رانیز با خود دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در روایت دیگر بیان شده است که اهل معروف در دنیا، کسانی هستند که کارهای خیر می کنند و به دیگران خیر می رسانند؛ اهل معروف در دنیا، در آخرت و در روز قیامت نیز اهل معروف هستند؛ یعنی در قیامت نیز از مردم رفع گرفتاری می کنند.

وی گفت: در روایت دیگر بیان شده است که در قیامت به این افراد بیان می شود که گناهان شما آمرزیده شده است، حال شما با اعمال صالح خود باقی می مانید؛ حال می توانید این حسنات را در عالم محشر به گرفتاران عالم محشر تقسیم کن.

استاد حوزه علمیه اظهارکرد: مرحوم پرورش نیز چنین خصوصیاتی داشتند یعنی به فکر رفع مشکلات مردم بودند و امید است که ایشان و همه کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم و انجام امور خیر هستند در عداد اهل معروف در دنیا و آخرت باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha