پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرتضی نجفی قدسی

حوزه/ مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی و نویسنده کتاب خاطرات مرحوم پرورش، آن مرحوم را از استوانه های نظام اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مرتضی نجفی امشب در مراسم سالگرد درگذشت مرحوم علی اکبر پرورش در دارالقرآن کریم علامه طباطبایی با اشاره به ویژگی های شخصیتی مرحوم پرورش گفت: ایشان شخصیتی مهذب، اخلاقی ،مردم دار، خادمی امین و محقق و فاضل و اندیشمند بود.

وی افزود: استاد علی اکبر پرورش به رغم اینکه روحانی نبود، ولی انس عجیبی با کتب و منابع ناب اسلامی داشتند؛ به حدی که ایشان 30 دوره تفسیر قرآن را مطالعه کرده بود که یکی از آنها تفسیر المیزان است؛ استاد پرورش تسلط خاصی نسبت به تفاسیر قرآن کریم داشت.

مدیر دارالقرآن کریم علامه طباطبایی اظهارکرد: توجه و عنایت ایشان نه تنها نسبت به تفسیر بلکه نسبت به همه متون دست اول اسلامی بود؛ همین تسلط ایشان روی متون تفسیری در زمینه نهج البلاغه نیز وجود داشت.

وی گفت: ایشان همیشه با مضامین قرآن و نهج البلاغه همنشین بود، به حدی که این مضامین را حفظ شده بود؛ تسلط ایشان به مبانی و معارف اسلامی کم نظیر بود؛ ایشان در پیش از انقلاب، درحالی که کمتر از 30 سال داشت در مسجد قبا در محضر بزرگانی چون شهید مطهری و شهید بهشتی سخنرانی می کرد.

وی تصریح کرد: ایشان از همان جوانی در علم و فضیلت و اخلاق و عرفان و جهاد و مبارزه و.. می درخشید؛ ایشان همه این ابعاد را با هم داشت و همشیه سعی می کرد که از معارف ناب اسلامی بهره بگیرد و در همه عرصه های مجاهده و... از این معارف بهره بگیرد.

قدسی گفت: استاد پرورش یکی از وزنه های مهم و استوانه های انقلاب اسلامی بود؛ ابعاد وجودی شخصیتی ایشان ایجاب می کند که هرساله بزرگداشت شخصیت ایشان را انجام دهیم و همچنین نسل جدید با چنین الگوهایی آشنا شوند.

مدیر دارالقرآن کریم علامه طباطبایی اظهارکرد: آیت الله العظمی جوادی آملی بیان کردندکه حیات و ممات برای امثال استاد پرورش یکسان است؛ آیت الله العظمی جوادی آملی ایشان را در عداد علما قلمداد می کردند.

نجفی قدسی بیان کرد: مرحوم پرورش روحی لطیف داشت و همیشه در خصوص معصومین و ارتباط با حضرات ائمه تواضع و خشیت داشت؛ در زمان زیارت امام رضا(ع) در موقع قرائت اذن دخول به حرم مدت ها در همان مکان می ماند و می گریست؛ زیرا این معرفت باعث می شد که این بزرگی را تا این حد بدانند که موقع اذن دخول نیز چنین بی تاب باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha