جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام آل هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه ۹ دی، به سیلی محکمی مبدل شد که پلیدی فتنه و فتنه‌گران را از دامان این میهن حسینی پاک کرد،بر لزوم هوشیاری مسئولان نسبت به تحرکات و تهدیدات دشمن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، پیش از ظهر امروز در تجمع طلاب، اساتید و روحانیون حوزه‌های علمیه تبریز که به مناسبت روز بصیرت در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) تبریز برگزار شد، گفت: روحانیون و طلاب عزیز با برگزاری این مراسم، پیشگام بودن خود را نشان دادند.

وی اضافه کرد: از اولین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، روحانیت وظیفه خود را به خوبی ایفا کرده و در عرصه دفاع مقدس نیز با توجه به نسبت آماری، بیشترین شهدا از جامعه روحانیت تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به حرکت انقلابی مردم تبریز در هشتم دی ماه 88، گفت: امروز وظیفه روحانیت به گفتن مسائل شرعی ختم نمی‌شوند و آنها موظفند مردم را با گفتن حقایق، بیدار و هوشیار کرده و نسبت به بصیرت‌افزایی در مردم اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خاطرنشان کرد: در سال 88 پس از چند ماه فتنه‌گری دشمنان نظام و مردم به بهانه نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، در نهایت عوامل فتنه‌گرِ میدانی خطوط قرمز ملت مسلمان ایران را زیر پا گذاشتند. آنها از ابتدای امر برای دست زدن به چنین کارهایی برنامه‌ریزی کرده و حتی قبل از آغاز انتخابات، کمیته صیانت از آرا تشکیل داده بودند که در نهایت با اهانت به عزای حضرت سیدالشهدا(ع) ماهیت و چهره واقعی خود را نمایان ساختند.

وی افزود: پس از این اهانت وقیحانه بود که کاسه صبر مردم ولایتمدار لبریز شد و خشم مقدس ملت انقلابی ایران اسلامی با بصیرت عاشورایی در نهم دی، به سیلی محکم و خروشانی در خیابان‌های سراسر کشور مبدل شد که پلیدی فتنه و فتنه‌گران را از دامان این میهن حسینی پاک کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نهم دی ماه تبدیل به نقطه درخشان ملت ایران تبدیل شده است، گفت: این حماسه پرشکوه تا ابد مایه عزت، سربلندی و افتخار مردم ایران خواهد بود. امسال در شرایطی به استقبال سالگرد نهم دی ماه، این واقعه مهم و سرنوشت ساز می‌رویم که هجمه‌ها علیه نظام سنگین‌تر و همه جانبه‌تر شده و دشمنان غیر از جنبه‌های سیاسی، امنیتی و فرهنگی، به شدت روی حوزه اقتصادی متمرکز شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر اینکه نهم دی ماه باید چراغ راهی برای دفاع و پاسداری از انقلاب اسلامی باشد، افزود: ضروری است مردم با همان بصیرت و زمان‌شناسی در میدان حضور داشته باشند و با تبعیت محض از فرامین مقام معظم رهبری، هیچ اجازه‌ای به فتنه‌گران خبیث داده نشود.

وی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در خصوص توطئه دشمن برای سال 98، اظهار داشت: تمامی مسئولان و مردم تحرکات و تهدیدات دشمن را رصد کرده و اجازه ندهند آن‌ها به اهدافشان دست یابند؛ تا این مردم قهرمان را داریم، هیچ نگرانی وجود ندارد.

رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: دشمنان نظام چهل سال است در حال برنامه‌ریزی هستند ولی نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند. تلاش دشمنان در راستای خاموش کردن چراغ اسلام است که با حول و قوه الهی، راه به جایی نخواهند برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha