جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برگزاری این مراسم در تاریخ ۱۲ و ۱۳ دی ماه در پژوهشگاه علامه طباطبایی قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در نشست خبری پیرامون راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: خوشبختانه امروز نیز ملت رشید ایران برای چندمین بار امروز پیمان خود را با ولایت در عمل به اثبات رساندند و ثابت کردند که این انقلاب با چه سرمایه عظیم مردمی به حرکت خود ادامه می دهد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: جامعه مدرسین به عنوان یک نهاد قدیمی و دیرپا در حوزه علمیه با شخصیت‌ها و علماء بلاد همواره مورد تاکید امام راحل(ره) و رهبر انقلاب بوده مراجع تقلید نیز از این حرکت همواره حمایت کرده اند و نقش مهمی نیز در ایجاد و ادامه انقلاب داشته است.

نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شکل گیری این اجلاسیه از سال ۷۸ گفت: امروز ۲۱ سال از نخستین برنامه اجلاس می‌گذرد؛ البته اجلاسیه‌های استانی و منطقه ای در کنار اجلاسیه شهر قم از سال ۸۱ آغاز شده و با هماهنگی بین چند استان تشکیل شده که آخرین اجلاسیه منطقه ای در تبریز برگزار شد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: موضوعات این اجلاسیه عموما مرتبط با مباحث روز است و با توجه به چهل سالگی انقلاب اسلامی موضوع اجلاسیه راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی انتخاب شده است.

دبیر شورای عالی حوزه از برگزاری سه کمیسیون در این اجلاسیه خبر داد و بیان کرد: کمیسیون حوزه و روحانیت با موضوع عملکرد روحانیت در راستای انقلاب، وظایف حوزه و روحانیت و نقشه راه آن‌ها در صیانت از انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری کمیسیون دوم را صیانت و امنیت نام برد و گفت: در این کمسیون راهکارها و فرصت‌های صیانت از انقلاب شناسایی می‌شود، سرانجام کمیسیون فرهنگی و اجتماعی جهت ایجاد نقشه راه برای متولیان فرهنگی تشکیل شده است.

وی با ذکر این مطلب که این کمیسیون ها از دو ماه قبل کار خود را آغاز کرده اند، بیان کرد: در حال حاضر بحث ها به مرحله نهایی رسیده و در روز ۱۲ دی برگزاری کمیسیون ها در صبح و بعدازظهر و روز ۱۳ دی اجلاسیه عمومی برگزار می‌شود که با هم افزایی علماء بلاد این اجلاسیه به انجام می‌رسد.

نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از حضور آیت الله العظمی نوری همدانی در این مراسم به عنوان سخنران این مجلس بیان کرد و گفت: مدعوین این اجلاسیه از شخصیت های تاثیر گذار در انقلاب اسلامی، علما، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و اساتید حوزه می‌باشد.

وی از حضور حدود 400 نفر از علما در این اجلاسیه خبرداد و افزود: در سال جاری افراد کمتری نسبت به اجلاسیه های گذشته دعوت شده اند و محل برگزاری اجلاس پژوهشگاه علامه طباطبایی می‌باشد.

وی با اشاره به پیاده سازی گزارشات کمسیون های تخصصی گفت: مصوبات این کمسیون ها دسته بندی می‌شود و این مصوبات در قالب نامه ای به مسئولین نهادهای مختلف و به شکل مطالبه پیگیری می‌شود تا شاهد خروجی و نتیجه برای آن باشیم.

دبیر یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: اعضای جامعه مدرسین سهم به سزایی در تحولات حوزه علمیه دارند؛ اگر ما می‌خواهیم نگاه جامعه مدرسین را منهای اشخاص راجع به یک موضوع دریافت کنیم، باید به بیانیه‌های آن توجه کنیم.

وی گفت: از مباحثی که در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مطرح شده، مسائل اقتصادی بوده و جامعه مدرسین از زمانی که مردم در تنگنای اقتصادی قرار گرفته اند، دست به کار شده و اطلاعیه های فراوانبگی را منتشر می‌کند و با توصیه ها به مجلس و دولت در راستای مطالبه مردمی گام برمی‌دارد.

نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد: یکی از راه‌های ارزیابی نتایج اجلاسیه ها، خود جامعه مدرسین حوزه علمیه بوده و علاوه بر آن نامه‌های متخصصان در رابطه با این مصوبات می‌تواند منبعی برای آگاهی از خروجی‌های آن باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: اجلاسیه جامعه مدرسین یک امر الزامی برای دستگاه‌ها ایجاد نمی‌کند و این دستگاه‌ها به دلیل حرمتی که برای جامعه مدرسین قائلند، توصیه ها را در هیئت مدیره‌ها مطرح می‌کنند، در برخی موارد مصوبات به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: روحانیت سهم بسزایی در حل ایجاد و استمرار انقلاب اسلامی داشته است؛ روحانیت بیشترین همراهی را با نظام اسلامی داشته و در هشت سال جنگ تحمیلی بیشترین شهید از قشر روحانیت وجود داشته است.

وی با ذکر این مطلب که جامعه مدرسین حوزه علمیه با نهادهای مختلف نظام مرتبط بوده؛ بیان کرد: در این زمینه با نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها همکاری داشته و وزارتخانه‌ها تقاضاهای خود را از حوزه علمیه مکتوب کرده اند؛ حوزه برای نظام اسلامی ایثار کرد و روحانیون چشم خود را بر پیشرفت‌های شخصی بسته و در جهت فداکاری حرکت کرده‌اند، به همین دلیل ما از منتقدان حوزه علمیه تقاضا داریم ک در کنار ضعف ها، قوت‌ها را نیز بیان کنند، چرا که مردم باید از محاسن و خدمات حوزه علمیه نیز باید آگاه شوند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با ذکر این مطلب که مراجع تقلید نمایندگانی جهت انتقال رهنمودهای خود به جامعه مدرسین حوزه علمیه دارند، بیان کرد: جامعه مدرسین نیز پیگیر دریافت رهنمودهای مراجع عظام می‌باشد؛جامعه مدرسین دیدگاه خود را در ایام انتخابات بیان می‌کند و در این بین مردم مواضع خود را علاوه بر جامعه مدرسین از بخش های دیگر نیز دریافت می‌کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha