شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

حوزه/ امروز اعتمادی که مردم و حوزویان به خبرگزاری حوزه دارند به سایر رسانه ها ندارند؛ ما اقبال مخاطبان حوزوی و غیر حوزوی به این رسانه را می بینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان مهمان ویژه در نشست هفتگی شورای دبیران خبرگزاری حوزه حضور یافت.

وی در این نشست با تبریک دهه بصیرت و با بیان این که در آغاز جشن ورود انقلاب به چهل سال خود هستیم گفت: همانطور که بزرگان حوزه تاکید دارند، یکی از وظایف خبرگزاری حوزه دمیدن روح امید به مردم و جامعه است.

 

دشمن به دنبال سوء استفاده از مشکلات معیشتی است

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با بیان این که مردم از مشکلات اقتصادی و معیشتی گله مندند و دشمن از این فرصت سوء استفاده می کند افزود: باید ضمن مطالبه گری از مسئولین برای پیگیری و رفع مشکلات مردم، روح امید را در میان طلاب و مبلغان و عموم جامعه دمید و دستاوردهای نظام اسلامی را تبیین نمود.

رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که روحانیت قبل از انقلاب و بعد از آن، در عرصه های مختلف نقش آفرین و تاثیر گذار بوده است گفت: نقشی که روحانیت در انقلاب داشته، کمتر اطلاع رسانی شده و مردم از این مسئله بی اطلاع هستند؛ لذا باید در این زمینه عملکرد جدی صورت گیرد و اطلاع رسانی شود.

 

مردم از خدمات حوزه و نهادهای حوزوی بی اطلاعند

وی با بیان این که جامعه مدرسین یکی از نهاد های انقلاب اسلامی است که 52 سال از زمان تشکیل آن می گذرد و کمک بزرگی به حضرت امام (ره) در تشکیل انقلاب داشته است افزود: بعد از انقلاب نیز اعضای آن در عرصه های مهم نظام اسلامی حضور موثر دارند؛ ولی مردم از این خدمات بی اطلاع هستند و باید به مردم گفته شود.

رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ایجاد ارتباط بین حوزه های علمیه شهرستان ها و حوزه علمیه قم از طریق خبرگزاری حوزه را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: جای خوشحالی است که امروز خبرگزاری حوزه در عرصه بین الملل نیز بسیار فعال است و اخبار حوزه علمیه قم به زبان های مختلف و یا بالعکس اخبار حوزه های علمیه جهان تشیع  انعکاس و مورد تحلیل قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با بیان این که نیاز است فعالیت های خبرگزاری حوزه در عرصه بین الملل به اساتید و طلاب اطلاع رسانی شود گفت: یکی از لوازم کار رسانه، استفاده از ابزار روز دنیا است؛ اگر یک رسانه بخواهد قوی باشد باید خود را به ابزار جدید در امر اطلاع رسانی مجهز کند.

وی  با اشاره به دیگر فعالیت های رسانه حوزه گفت: خبرگزاری حوزه،‌ در مقایسه با سایر رسانه ها دارای ویژگی خاصی است و آن صبغه حوزوی آن است.

 

مردم و حوزویان به خبرگزاری حوزه اعتماد دارند

مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اخلاص در کار خبرگزاری حوزه را از دیگر ویژگی ها برای این رسانه برشمرد و افزود: امروز اعتمادی که مردم و حوزویان به این خبرگزاری دارند به سایر رسانه ها ندارند، ما اقبال مخاطبان حوزوی و غیر حوزوی به این رسانه را می بینیم و این رسانه الگوسازی خوبی برای دیگران دارد.

وی با بیان این که نسبت خبرگزاری حوزه به روحانیت،  جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکزمدیریت است، بنابراین انتظار هم از آن بیشتر است گفت: اشرافی که آیت الله اعرافی به عنوان مدیرحوزه های علمیه  دارد، می تواند نقش بسیار زیادی در ارتقاء این رسانه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی رعایت اخلاق رسانه ای را مورد توجه قرارداد و اظهارداشت: یکی از جاهایی که اخلاق رسانه در آن رعایت می شود خبرگزاری حوزه است؛ رویکرد حوزوی مسئولان و خبرنگاران و سایر عوامل آن، باعث شده اخلاق رسانه ای رعایت شود.

 

تقدیر از سلسله پویش های نقد و ایده پردازی

وی با تقدیر از سلسله پویش های نقد و مطالبه گری در خبرگزاری حوزه گفت: باید از نحوه پاسخ به شبهات و مطالبات حوزویان و غیر حوزوی در خبرگزاری حوزه سپاسگزار بود ؛ انعکاس اخبار صحیح یکی از ویژگی های خبرگزاری حوزه است که در همه زمینه ها برای بصیرت افزایی طلاب انجام می شود.

رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه ضمن خواستار توجه بیشتر  به ایجاد همدلی و همفکری بین مراکز حوزوی به برگزاری یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد در قم اشاره کرد و اظهارداشت: اولین اجلاسیه در خود جامعه مدرسین در قم برگزار شد که اقشار مختلف از علمای بلاد در آن شرکت کردند، لذا در اجلاسیه های بعدی پیشنهاد شد که این اجلاسیه در استان ها نیز برگزار گردد.

 

در آستانه یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین

رئیس دفتر جامعه مدرسین ادامه داد: علاوه بر اجلاسیه سراسری که هر دو سال یکبار برگزار می شود، 8 اجلاسیه منطقه ای نیز برگزار شده که کمیسیون هایی در این اجلاسیه ها، فعال هستند و گزارش مصوبات اجلاسیه گذشته،‌ در اجلاسیه یازدهم که روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری برگزار می شود، توسط آیت الله حسینی بوشهری نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha