جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی قزوینی

حوزه/ رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن درهمه عرصه ها شکست خورده و مجبورشده حتی با هزینه های زیاد کشور عراق را ترک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی پیش از ظهر امروز در دومین دوره سراسری تربیت مربی غدیر که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزاری شد، با بیان اینکه امروز حوزه به  افرادی که بتواند پاسخگوی شبهات و نیاز روز باشد نیاز  دارد بر تربیت نیروی متخصص برای مقابله با تفکرات ضد دینی تأکید کرد.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن درهمه عرصه ها شکست خورده و مجبورشده حتی با هزینه های زیاد کشور عراق را ترک کند.

وی عنوان کرد: امروز شاهد این هستیم غرب برای مقابله با اسلام، انقلاب، ارزش های اسلامی و فرهنگی، انواع طرح ها را با حضور اندیشمندان و متفکران درحال اجرا راه اندازی کرده است.

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: از جمله این فعالیت های دشمن، برای مقابله راه اندازی ماهواره های متعدد برای ترویج مبانی فکری وعقیدتی فرقه ضاله وهابیت با حضور اندیشمندان با دو هدف تقویت مبانی دینی خود و تحریک  علیه جوانان  و متزلزل کردن افکار جوانان شیعه است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی گفت: در همین رابطه اخیرا شبکه وهابی 70 درصد برنامه ها را به سمت تخریب انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و اختلاف بین شیعه و سنی برده است.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: این شبکه در این هشت سال اخیر به سمت مباحث فرهنگی آمدند چون درگذشته وقتی تفکرات وهابیت و سلفی گری را در میان جوانان تبلیغ می کردند، نتیجه ای نگرفتند و نتوانستند جوانان را جذب داعش کنند به همین دلیل در استراتژی و در روش جدید، رویکرد خود را تغییر دادند و به سمت ترویج شبهه درون شیعه و تحریک صاحبان نفوذ آمده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی گفت: زمانی که فردی به نام احمد الحسن بصری به میدان آمد و تفکرات او در کشور ترویج شد، کسی حساس نشد، ولی به مرور زمان و با یارگیری این فرقه، تازه به فکر مقابله افتادند.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) افزود: این تفکر به دنبال مقابله با مراجع شیعه و علما و روحانیت است و این خطری بزرگی است و افرادی که جذب این تفکرمی شوند بالای ۹۹درصد از باب اعتقادی و عدم آگاهی از منابع شیعی و مهدویت است. 

وی عنوان کرد:امروز بعضی مادحین و بعضی افراد که از اندیشه مهدویت خبر و اطلاع ندارند متأسفانه گرفتار این فتنه می شوند و حرف هایی می زنند که انسان تعجب می کند.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: این تفکرات در شهرهای مختلف درحال ترویج است و همین مسئله باعث شده افراد زیادی جذب این فتنه بسیار خطرناک شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی با بیان اینکه خطردیگری که جامعه اسلامی را تهدید می کند، شبهات درون شیعی است، گفت: برای اینکه گرفتار این شبهه نشوند، باید در مورد این فتنه و خطر بزرگ اطلاع رسانی دقیق کرد و منابع شیعی را برای معرفت افزایی معرفی کرد.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) افزود: امروز درشرایطی قرار داریم که اهمیت به پاسخ گویی به شبهات دو چندان شده و کسی که در این عرصه فعالیت می کند، باید بداند براساس سخنان اهل بیت(ع) مجاهدتشان به دلیل ترویج مبانی دینی، فرهنگی و مقابله با فتنه های فکری، از یک میلیون رزمنده در میدان جنگ بیشتر است.

وی عنوان کرد: موضوع پاسخ گویی به شبهات آن قدر مهم است که حتی ائمه(ع) برای مقابله و پاسخ گوی با تفکرات ضد دینی، شاگردانی راتربیت می کردند تا این شاگرادان به مقابله با تفکرات انحرافی بروند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره، اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره، تبیین مختلف غدیر، بیان شبهات و راه‌کارهای مقابله با شبهات و معرفی منابع شیعه است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی با بیان اینکه موضوع غدیر زیر بنای توجه به اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: اگر کسی به سخنان اهل بیت(ع) توجه کند، قطعا از خطرات نجات پیدا خواهد کرد.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) افزود: همه هدف اهل بیت(ع) این بود که مردم جذب حقیقت الهی و دینی شوند و در این رابطه سفارش می کردند بایدبه فکر جوانان بودتا افکار آنها نسبت به دین و حقیقت متزلزل نشود.

وی مهمترین رسالت پاسخ گویان به شبهات را، تبیین حقایق مکاتب معاندین، بصیرت افزایی، پاسخ گویی به شبهات و روشنگری و حمله به این فتنه های فکری در مورد غدیر و ولایت، تقویت ادله دینی و منابع شیعی و تضعیف منابع آنها برشمرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha