سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کتاب«برخی پیش‌نیازهای تفسیر»

حوزه/ کتاب «برخی پیش‌نیازهای تفسیر» تألیف مرحوم حجت الاسلام علی‌محمد یزدی از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «برخی پیش‌نیازهای تفسیر» اثر مرحوم حجت الاسلام علی‌محمد یزدی، عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است که در زمان حیات وی مجال انتشار نیافت.

از وی ، غیر از این اثر، بیش از ده عنوان کتـاب از جمله: روش بیان قرآن، سیره پیامبر در برابر مخالفان از زبان قرآن، بدعت در نگاه قرآن، قلمرو موضوعات قرآنی و ده‌ها مقاله در موضوعات مختلف قرآنی باقی مانده است.

در کتـاب حاضـر مجموعه چهار گفتار مرتبط با نیازمندی‌های تفسیر گنجانده شده است: در گفتار نخست تأکید شده قرآن کتابی تمام رمز و راز نیست که مرجعی برای رمزگشایی به مخاطبان معرفی کرده باشد . در گفتار دوم بیان شده برخی آیات اذعان دارند مردم حتی کافران و مجرمان می توانند از قرآن بهره‌مند شوند و برخی دیگر، اقوام خاصی را که در خود زمینه‌های را فراهم آورده باشند، از هدایت‌های قرآن بهره‌ور خوانده‌اند. در گفتار سوم، گوشه‌هایی از استعمال واژه‌ها در اشعار جاهلی بررسی می‌گردد تا روشن شود در فهم قرآن به دانستن آنها نیازی نیست. در پایان نیز گفتار چهارم، به راه برون‌رفت از برخی چالش‌های تفسیر می‌پردازد.

کتاب«برخی پیش‌نیازهای تفسیر»  با قیمت 30 هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر و در اختیار علاقه مندان حوزه تفسیر قرآن قرار گرفته است.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha