جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از اساتید برجسته حوزه درمان سرطان و اعضای هیئت مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی

حوزه/ همه امکانات و منابع در این مملکت وجود دارد با این حال سرطان اختلاس، حقوق های نجومی و بی مدیریتی، کشور را فلج می کند و تا این غده های بدخیم سرطانی حل نشود دیگر مشکلات کشور در حوزه های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان حل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» ،حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار جمعی از اساتید برجسته حوزه درمان سرطان و اعضای هیئت مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران که در قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید اخلاق و دین در جامعه حاکم شود، بیان داشتند: شهدا این کشور را طیب و طاهر کردند؛ که در زیارت وارث می خوانیم «طبتم و طابت الأرض الّذی فیها دفنتم» در سرزمین طیب هم باید میوه طیب و طاهر به ثمر برسد، اما متاسفانه شاهد مشکلاتی همچون اختلاس، حقوق های نجومی و بی مدیریتی در کشور هستیم، تا اخلاق و دین در جامعه حاکم نشود، این گونه مشکلات حل نخواهد شد.

ایشان اظهار داشتند: مشکل اساسی کشور آن سرطان فکری است که امروز با آن درگیر هستیم؛ همه امکانات و منابع در این مملکت وجود دارد با این حال سرطان اختلاس، حقوق های نجومی و بی مدیریتی، کشور را فلج می کند و تا این غده های بدخیم سرطانی حل نشود دیگر مشکلات کشور در حوزه های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان حل نخواهد شد.

معظم له خاطرنشان کردند: شما که اساتید و فرهیختگان این کشور هستید باید به شاگردان خود بیاموزید که مرگ پوسیدن نیست، انسان در مواجهه با مرگ، مرگ را می میراند نه اینکه بمیرد، برخی خیال می کنند با مردن می پوسند و تمام می شوند در نتیجه به هر کاری دست می زنند و تا از دستشان بر می آید اختلاس و دزدی می کنند، در حالی که بیان قرآن این است که «کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ»؛ یعنی انسان مرگ را می میراند نه اینکه بمیرد چراکه هر ذائقی، مذوق را هضم می کند، لذا بعد از مرگ انسان تا ابد می ماند و باید پاسخگوی اعمال خود باشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی اذعان داشتند: عادل از عدل بالاتر است چون عدل وصف اوست، طبیب از طب بالاتر است چون طب وصف اوست، در مقابل اختلاس گر هم از اختلاس بدتر است مانند اینکه مار از سم بدتر است چون سم اثر اوست.

ایشان ادامه دادند: قرآن به ما می گوید هر چه در دنیا است آیینه است، اگر کسی به شناخت خود آیینه اکتفا کند در حقیقت کور است، شخص بینا کسی است که ببیند آیینه چه کسی را نشان می دهد و مفهوم حقیقی علم دینی همین است.

معظم له در پایان تاکید داشتند: نخبگان علمی خارج از کشور باید به کشور بازگردند و در این سرزمین تلاش و کوشش کنند و اداره کشور خود را به دست بگیرند، تا آن نیروی متخصصِ عمیقِ عادلِ عاقلِ متدین در کشور نباشد این مشکلات در کشور وجود خواهد داشت.

در ابتدای این دیدار گزارشی از پیشرفت های صورت گرفته در درمان بیماران سرطانی در کشور و همچنین مشکلات موجود در این حوزه، خدمت معظم له ارائه گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha