جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: اگر مردم به دلیل سوء تدبیرهای مسئولین دچار سرخوردگی شوند، یک تهدید جدی برای نظام اسلامی بوده و روحانیت باید در زمینه حل شکاف بین مردم و نظام اسلام کار کرده و جلوی بی توجهی مردم نسبت به ناهنجاری ها را بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین بوده و در سال گذشته در تبریز اجلاسیه برگزار شد.

 افزود: علماء ما در گذشته مسئله تبادل نظر و صحبت کردن را جزو اهداف اصلی و اساسی می‌دانستند و امام راحل و مقام معظم رهبری بارها و بارها به حضور علما در کنار یکدیگر تاکید داشتند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: اصل این اجتماع بسیار مهم و ارزشمند بوده و همه اجلاسیه های جامعه مدرسین متناسب با اقتضائات زمان تدوین شده و در هر اجلاسیه ای بنا بر نیاز تعداد کمیسیون ها تعیین می‌گردد.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: برخی سوال می‌کنند که این اجلاسیه ها چه خروجی هایی داشته که من این مصوبات را در جلسه آورده ام و مراکز حوزوی، دولت، وزرا و غیره را شامل می‌شود و جامعه مدرسین مطالبی را که دغدغه جامعه است را به گفت و گو می‌گذارد.

وی ادامه داد: کتاب قطوری از مصوبات جامعه مدرسین تدوین شده که برای عموم نهادها مصوباتی مطرح شده است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پس از پایان اجلاس دبیرخانه ای تشکیل می‌شود و اینکه مصوبات به کجا رسیده را با اهداف روشن پیگیری می‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد: ما در آستانه چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم و به همین مناسبت عنوان راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی برای این اجلاسیه تعیین شده است.

وی مطرح کرد: ما دو مرحله سخت را در انقلاب پشت سر گذاشته ایم، یک مرحله رویارویی با طاغوت بوده که با پیروزی انقلاب و ملت همراه بود، مرحله دوم مرحله تثبیت بود و علی رغم ثبات ایجاد شده در انقلاب، باید برنامه ریزی را برای آینده انجام دهیم.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه عنوان کرد: ما معنای صیانت از انقلاب را در جا زدن و اکتفا به وضع موجود نمی‌دانیم و انقلاب چون حالت پیش روندگی دارد، ما نیاز به برنامه ریزی برای پیشرفت داریم.

آیت‌الله حسینی بوشهری ابراز کرد: علاوه بر دستاوردها، مسئله مواجه شدن با مشکلات را داریم و دشمن در صدد متوقف کردن انقلاب ما بوده و قصد رویارویی با مردم را دارد و بر همین اساس ما باید در وهله نخست تهدیدها را شناسایی کرده و در مرحله بعد راهکارهای برون رفت از آن را پیش بینی کنیم.

وی یادآور شد: یکی از تهدیدهای جدی برای انقلاب ما سرخوردگی مردم از اهداف ترسیم شده برای انقلاب بوده و اگر مردم به دلیل سوء تدبیرهای مسئولین دچار سرخوردگی شوند، یک تهدید جدی برای نظام اسلامی بوده و روحانیت باید در زمینه حل شکاف بین مردم و نظام اسلام کار کرده و جلوی بی توجهی مردم نسبت به ناهنجاری ها را بگیرند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه اضافه کرد: تحت تاثیر قرار گرفتن مردم از فرهنگ بیگانه و به صحنه آمدن عوامل بیگانه در صحنه نفوذ دشمن از دیگر چالش های پیش رو است.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: تحکیم باورها و باورهای اعتقادی مردم و اهتمام نسبت به مسائل فرهنگی از مهمترین وظایف روحانیت بوده و همچنین تقویت توان دفاعی کشور، استمرار خط امام و رهبری و حفظ شور و نشاط انقلابی برای جلوگیری از رخوت مردم از راهکارهای مقابله با آسیب‌ها محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha