شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: اینکه مهریه ها در این حد بالا باشد نیز مسئله بوده و من اعتقاد دارم که مهریه ها مانند اعراب باید به صورت نقد پرداخت شود، در این صورت مهریه دهنده از قبول این حجم از مهریه امتناع می‌کنند، از طرف دیگر نیز باید برای مهریه ها سقفی مانند ۱۴ سکه تعیین شود و بیش از این مقدار امکان‌پذیر نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد، عنوان کرد: ما در جلسه راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی باید به ارائه راهکار بپردازیم و صرف سخنرانی و بیان اینکه حوزه علمیه باید به اشکال های مطرح شده پاسخ بگوید، از ارزش و هدف جلسه می‌کاهد.

وی افزود: ما اشکالات فراوان و ریشه ای در شرایط کنونی داریم و یکی از اشکالات جدی این بوده که پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب هنوز دانشگاه‌های ما مختلط است.

امام جمعه اصفهان گفت: ما در ابتدای انقلاب قدرت و امکان و فضای کافی برای جدایی دختر و پسر در دانشگاه نداشتیم، اما امروز این امکان فراهم بوده و باید برای حل این مشکل اقدام کنیم.

آیت‌الله طباطبایی نژاد مطرح کرد: مبارزه با مواد مخدر راه‌های دیگری نیز می‌تواند داشته باشد، یکی از راه‌های مبارزه با مواد مخدر محرومیت آنان از تمام مواهب اجتماعی بوده و بنده این طرح را بارها ارائه داده ام، اما متاسفانه به آن اهمیتی داده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه بیان می‌شود معتاد یک مریض است اشتباه بوده، اما این صحبت اشتباه است، چرا که آن‌ها به دست خود، وارد این معضل شده اند.

امام جمعه  اصفهان بیان کرد: حوزه علمیه انقلاب اسلامی را بوجود آورده و باید مشکلات اصلی انقلاب را نیز مرتفع کند، در رابطه با مشکلات متعدد ما می‌توانیم به جای استفاده از مفسد فی الارض برای افراد، راه را درست کنیم و یکی از مصادیق آن محرومیت معتادان به مواد مخدر از مواهب اجتماعی است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد ابراز کرد: اینکه مهریه ها در این حد بالا باشد نیز مسئله بوده و من اعتقاد دارم که مهریه ها مانند اعراب باید به صورت نقد پرداخت شود، در این صورت مهریه دهنده از قبول این حجم از مهریه امتناع می‌کنند، از طرف دیگر نیز باید برای مهریه ها سقفی مانند ۱۴ سکه تعیین شود و بیش از این مقدار امکان‌پذیر نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha