شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: ،طوری برخورد می‌شود که روحانیت از حق شهروندی معمولی نیز برخوردار نیست، بیمه تامین اجتماعی مانند بیمه حداقلی یک کارگر بوده و متاسفانه با جوسازی های مختلف و مقایسه های نادرست این حقوق حداقلی ، ناحق و ناروا عنوان می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی عصر امروز در اختتامیه یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد، عنوان کرد: در ۴۰ سالگی انقلاب باید هم به نقاط قوت و هم به نقاط ضعف پرداخته شود.

وی افزود: نقاط قوت هم در نظام اسلامی و هم در حوزه و روحانیت فراوان بوده و اگر بخواهیم به اهم امتیازات آن بپردازیم، باید ببینیم دشمنان ما روی چه مسائلی بیشترین تهاجم را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: بیشترین حملات مخصوصا در فضای مجازی به اصل اسلام بوده و یکی از رموز موفقیت انقلاب اسلامی وحدت فرهنگی ملت راجع به اسلام بود و این وحدت فرهنگی که شمال و جنوب و شرق و غرب را به هم وصل می‌کند، مورد بیشترین هجوم های دشمنان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی تاکید کرد: ولایت فقیه و روحانیت نیز از دیگر مواردی بوده که دشمنان به آن حمله ور می‌شوند، چرا که عقبه انقلاب اسلامی با روحانیت گره خورده و نقش به سزایی در پیروزی و دوام انقلاب اسلامی دارد.

وی بیان کرد: روحانیت تاثیر بی بدیلی در فکر و فرهنگ جامعه دارد، هجوم شدیدی نیز نسبت به مسائل مالی روحانیت وارد می‌شود و طوری برخورد می‌شود که روحانیت از حق شهروندی معمولی نیز برخوردار نیست، بیمه تامین اجتماعی مانند بیمه حداقلی یک کارگر بوده و متاسفانه با جوسازی های مختلف این حقوق حداقلی با مقایسه های نادرست به ناحق ناروا عنوان می‌شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی روحانیت هم محروم بوده و هم مظلوم و طوری صحبت می‌شود که روحانیت حق حیات ندارد، در مقایسه ها، حوزه باید با مجموعه های علمی مقایسه شوند نه با مراکز نامربوط، امروز به صورت ظالمانه حملات شدیدی به روحانیت روا داشته می‌شود و ما باید برای مردم تبیین کنیم که روحانیت در مضیقه و مظلومیت هستند و این تبیین اگر با بیان صحیح و حکیمانه انجام شود مردم منصفانه برخورد کرده و می‌پذیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی خاطرنشان کرد: ما برای تبیین نقش روحانیت باید برنامه ریزی کرده و نهضت خدمت‌رسانی به مردم را بیش از گذشته دنبال کنیم‌.

وی اضافه کرد: امام جمعه تبریز در نماز جمعه زمانی که نرده ها را برداشت، یک موج مناسب به راه افتاد و روحانیت اگر به وظایف خود عمل کنند، مردم متوجه صلاحیت آن‌ها می‌شود.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha