جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله دژکام

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: اینکه مکررا مقام معظم رهبری یادآور می‌شوند که چرا در علوم انسانی به حرف های قدیمی غرب اکتفا می‌شود به این دلیل است که امروز در غرب نیز نیاز به معنویت احساس می‌شود و انقلاب اسلامی این معنویت را به ملت هدیه داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام عصر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه که در پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد، با اشاره به آیه ای از سوره یونس عنوان کرد: در سال جاری و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تصمیم بر صیانت از انقلاب بوده است.

وی افزود: انقلاب ما اسلامی بوده و نیاز بشر به معنویت در یک فرصتی نادیده گرفته شده بود و در تمدن اروپایی راجع به حذف روحانیت اتفاق نظر صورت گرفته شد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: اینکه مکررا مقام معظم رهبری یادآور می‌شوند که چرا در علوم انسانی به حرف های قدیمی غرب اکتفا می‌شود به این دلیل است که امروز در غرب نیز نیاز به معنویت احساس می‌شود و انقلاب اسلامی این معنویت را به ملت هدیه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دژکام مطرح کرد: بزرگ ترین فایده انقلاب اسلامی ترویج معنویت بوده و خداوند می‌فرماید که کسانی که اهل احسان هستند، بهشت و دنیا به آن‌ها عطا می‌شود و انقلاب اسلامی دنیای مردم را نیز موردتوجه قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: ما در هر کاری باید خدا را در نظر بگیریم و زمانی که ما از مردم فاصله گرفتیم، تحلیل ملت این بود که روحانیت از خداوند فاصله گرفته و ما اگر می‌خواهیم دنیا و آخرتمان آباد شود باید اهل احسان باشیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: نسل جوان طلاب این نیازها را حس کرده اند و می‌توانند در همه عرصه های تبلیغی مانند فضای مجازی توفیقات بالایی کسب کنند و ما باید بتوانیم اعتماد به روحانیت در مردم را تقویت کنیم.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha