شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌‌الاسلام روستا آزاد

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین روستا آزاد در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه به بیان مصوبات کمیسیون فرهنگی-اجتماعی پرداخت.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد عصر امروز در مراسم اختتامیه  یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلادکه در پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد، عنوان کرد: آگاه سازی مردم نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی، ایجاد انسجام بین مردم، تبیین چالش های نظام اسلامی، استفاده بهینه از فضای مجازی و بهره مندی از امکانات فرهنگی از جمله موارد بررسی شده در کمیسیون ها می‌باشد.

وی افزود: با رویکرد مسئله محور، بسته هایی برای حل مسائل تعبیه شده که ابتدا توصیه ها و پیشنهاداتی برای متخصصان مطرح شده، بخش بعدی مطالبه کمیسیون از مراکز حوزوی و در نهایت مطالبه از مراکز نظام می‌باشد.

دبیر کمیسیون فرهنگی-اجتماعی گفت: استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه، صدا وسیما، نماز جمعه، تاکید بر دستاوردهای معنوی در کنار دستاوردهای مادی، تلاش در جهت انتشاز آثاری با عنوان تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، ایجاد نمایشگاه‌های استانی و منطقه ای و توجه به موانع داخلی و خارجی در کنار دستاوردها از مصوبات این کمیسیون است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روستا آزاد مطرح کرد: تاکید بر دستاوردهای انقلاب با پاسخگویی به شبهات، بروشور و کلیپ، تبیین هنری و جذاب دستاوردها، توجه به نکاتی که مانع ملموس شدن دستاوردها برای مردم مانند تبدیل نماز جمعه به محل مطالبه گری مردم ایجاد انسجام بین آحاد جامعه و همچنین پیگیری مشکلاتی چون توطئه های تفرقه محور دشمنان نظام و تفرقه افکنی دشمنان بین اقوام از دیگر مصوبات مطرح شده است.

وی تاکید کرد: پیشنهادات این کمیسیون برای این بخش توسعه وحدت ملی و دینی، برگزاری مراسم دعا، تاکید بر گفتگو، تقویت همدلی و همراهی با مردم، تاکید بر اشتراکات شیعه و سنی، برگزاری نشست های علمی بین مدیران اقتصادی و عالمان حوزه علمیه می‌باشد.

دبیر کمیسیون فرهنگی-اجتماعی ادامه داد: مطالبات از دستگاه های حاکمیتی در قالب مطالبه از مسئولان، کم کردن فاصله خدمات اجتماعی، بازنگری در قوانین انتخابات برای کاهش اختلافات و درگیری های سیاسی و تبین نقشه راه مبلغین در مقابل چالش های موجود با تاکید بر اقتصاد مقاومتی مطرح شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روستا آزاد تصریح کرد: پیشنهادات کمیسیون فرهنگی-اجتماعی برای این حوزه توجه به برنامه های تعریف شده در ذیل اقتصاد مقاومتی، پرهیز از خرید کالاهای خارجی و کاهش هزینه های جاری می‌باشد.

وی یادآور شد: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها در فضای مجازی ضعف دارند و رهبر معظم انقلاب بر حضور جریان ساز و شبکه ای نهادهای انقلابی در فضای مجازی تاکید کرده اند.

دبیر کمیسیون فرهنگی-اجتماعی اضافه کرد: ما دستگاه های مختلف تبلیغی در کشور داریم و برای آن مدل های مختلفی داریم که هیچ کدام از آن‌ها جامع نبوده و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی-اجتماعی ایجاد یک شورای ساماندهی کننده برای تمام دستگاه‌های تبلیغاتی است.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha