شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محسن رضایی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، در پی حاشیه‌های اخیر ایجاد شده برای سردار رضایی، بیانیه‌ای در تقدیر از رشادت‌های این فرمانده سال‌های دفاع مقدس صادر کرد و گفت: تأسف و تعجبم از کسانی است که بر زخم‌های به جامانده بردل سردار رضایی، نمک پاشیده‌اند؛ لذا باید به آن‌ها گفت «برادران حواستان کجاست؟».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، در رابطه با حاشیه‌های ایجاد شده برای سردار محسن رضایی مبنی بر «چرایی انجام عملیات کربلای ۴»، بیانیه‌ای را در حمایت از این سردار رشید و فرمانده سال‌های دفاع مقدس، صادر کرد.

وی در بیانیه خود این‌چنین آورده است؛ در روز‌های اخیر حرف و شبهاتی پیرامون عملیات‌های کربلای چهار و پنج در فضای مجازی منتشر گردید و شماتت‌ها و زخم زبان‌هایی از سوی بعضی از سیاسیون نسبت به برخی فرماندهان افتخارآفرین دوران دفاع مقدس زده شد که قلب هر ایرانی را جریح دار نمود.

از آنجا که دفاع از کرامت بلند مرتبه فرماندهان را به منزله دفاع از ساحت خود آن دوران مقدس می‌بینم، لازم دیدم چند سطر را به این مناسبت بنگارم.

درباره‌ی دوران دفاع مقدس اگر نگوییم در تمام تاریخ اسلام یقیناً در تمامی تاریخ ایران از هر جهت بی‌نظیر است.

مجموعه حماسه‌هایی که در آن دوران آفریده شد، ارزش‌هایی که به‌پای آن خون‌های پاک ریخته شد، ایثارگری‌هایی که ملت خداجوی و شهید پرور از خود نشان داد و در پای علم ولایت برای دفاع از وطن راست قامتانه ایستاد، پیروز‌های کم‌نظیری که در مقابل متجاوزان تابن دندان مسلح و مورد حمایت استکبار جهانی، صهیونیسم و ارتجاع منطقه به دست آمد و زمینه‌ساز تحولاتی تاریخی نه‌تنها در داخل کشور و منطقه بلکه درکل جهان گردید، با آن عرض و طول و عمقش، در هیچ برهه‌ای از تاریخ پر فراز و نشیب این کشور کهن‌سال و پهناور پدید نیامده است.

از طرف دیگر، این حماسه‌ی سترگ تاریخی اضلاعی دارد که بدون آن‌ها امکان تحقق نداشت؛ اضلاعی، چون امت بصیر، شجاع، مقاوم و صبور، پیشتازی خانواده‌های شهیدان و ایثارگران، فرزندان بسیجی و شهیدشان ونیز امام آن امت و فرمانده کل قوا امام خمینی(ره) بود و بازوان توانمندش، فرماندهان لایق و حماسه‌ساز و در بین فرماندهان آن دوران، چهره‌ی فرمانده برومند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن دوران سردار رشید و پرآوازه‌ی ایران اسلامی سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی همچون ماه تابان در شب‌های عملیات می‌درخشید.

بنده به‌عنوان یک طلبه بسیجی، شاهد رشادت‌ها، مجاهدت‌ها، خستگی ناپذیری‌ها و پختگی‌های آن فرمانده دلاور از نزدیک بودم. این شهادت را برای خدا می‌گویم و میدانم آن فرمانده عزیز بی‌نیاز است از شهادت‌های همچون منی است.

اما تأسف و تعجبم از کسانی است که بر زخم‌های به جامانده بردل این فرمانده بزرگوار از همرزمان شهیدش، نمک پاشیده‌اند، لذا باید به آن‌ها گفت: «برادران حواستان کجاست؟» مگر امیرالمؤمنین (ع) نفرموده: «الحرب خدعه» یعنی جنگ نیرنگ و فریب است؛ چراکه غافلگیری از اصول و ماهیت هر جنگی است.

و اصولاً پیروزی‌های بزرگ به برکت رشادت رزمندگان و حکمت فرماندهان در غافلگیر ساختن دشمن پدید می‌آید.

پس دادن فریب به دشمن به دنبال کربلای چهار چه اشکالی دارد؟

البته بنابر گفته فرمانده افتخارآفرین‌مان سردار سلیمانی، کربلای چهار از عملیات‌های اصلی بود، نه فرعی! و دشمن به‌واسطه آن غافلگیر شد و ضربه‌ای سهمگین در کربلای پنج توسط رزمندگان رشیدمان بر پیکر دشمن وارد شد؛ بنابراین اگر فریبی اتفاق افتاده باشد فریب دشمن بود نه دوست!

در حیرتم که چرا نکته‌های ظریف آن فرماندهان عزیز رادر نمی‌یابید.

البته شکی نیست که خانواده‌های شهیدانمان که باخدای خود معامله کردند و عزیزان خود را به تأسی از سید و سالار شهیدان حسین‌ابن‌علی (ع) به مسلخ عشق فرستادند خود از همه بصیرترند و راز و رمز این پیکارگری را بهتر از همه‌کس می‌دانند و لازم نیست کسی برای آن‌ها دلسوزی کنند!

 

وآخر دعوانا ان الحمدالله رب العالمین وصلی الله علی محمد وآله الطاهرین

محسن حیدری

عضو مجلس خبرگان رهبری از خوزستان

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha