چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حجت الاسلام والمسلمین شمس با بیان اینکه مسئولان نسبت به ظرفیت های کشاورزی داخلی اهتمام بیشتری داشته باشند گفت: دشمن با محصولات تراریخته سلامت کشورهای اسلامی را هدف قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با بیان اینکه روز گذشته 14 دی ماه به نام روز جهاد کشاورزی، یکی از مهمترین مباحث هر کشور است که باید از سوی مسئولان هر کشور به خوبی به آن توجه شود گفت: یکی از مباحث بسیار حائز اهمیت در هر کشور، کشاورزی است.

مدیر حوزه علمیه یزد به شرایط ایران اسلامی از لحاظ نزولات آسمانی و ذخایر آب زیر زمینی اشاره کرد و افزود: ایران طی سال های گذشته با کمبود آب شدید کشور مواجه شده که در برخی از نقاط این مسئله به صورت شدیدتر است.

وی به نتایج بی توجهی به کشاورزی در هر کشور اشاره و خاطر نشان کرد: برخی از کشورها در این سال ها نسبت به کشاورزی داخلی خود بی توجه بودند و بیشتر به واردات آن توجه داشتند که این مسئله ضربات سنگینی را به آن کشور وارد ساخته است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس یکی از مباحث خطرناک برای کشورهای اسلامی را وارد کردن محصولات تراریخته است گفت: کارشناسان و متخصصان این امر بارها و بارها به خطرات و مشکلاتی که محصولات تراریخته برروی بدن انسان ها ایجاد می کند هشدارهایی داده اند.

مدیر حوزه علمیه یزد یکی از اصلی ترین مشکلات در استفاده از محصولات تراریخته را اختلالات سیستم تولیدمثل عنوان و تصریح کرد: از دیگر مشکلات استفاده از محصولات تراریخته این است که به عنوان یک سلاح بیولوژیک استفاده می شود یعنی بسیاری از کشورها از این محصولات به عنوان سلاح بیولوژیک علیه دشمنان خود استفاده می‌کنند پس همین مسئله می تواند ما را به بسیاری از علت های ورود این محصولات به کشورهای اسلامی برساند.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام طی سال های گذشته با برنامه ریزی هایی که داشته اند، کاری کردند که کشاورزی در این کشورها کاهش یابد و بیشتر به سمت واردات آن بروند و همین مسئله به صورت دراز مدت، مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود می آورد.

استاد یزد خطاب به مسئولان کشور گفت: ایران اسلامی کشوری چهار فصل و دارای تنوع کشت در جهان است و کشورهای بسیار کمی این گونه مزیت ها را دارا هستند، پس توجه به کشاورزی داخلی و رونق آن بهترین راه در جهت جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha