پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
همایش «گفتگو، مدارا، هم زیستی»

حوزه / استاد دانشگاه آزاد مشهد گفت: امام موسی صدر به عنوان یک مصلح مورد اعتماد همه جریان ها نماد انسان دوستی، تعامل، مدارا و تسامح در خط اسلامی شد.

به گزاری خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر محسن مدیر شانه چی، در همایش «گفتگو، مدارا، هم زیستی» با موضوع بازخوانی الگوی مدیریت اجتماعی امام موسی صدر، در تالار شهر مشهد، با بیان اینکه جا دارد که چند ده جلسه برای امام موسی صدر برگزار شود، اظهار کرد: آقا موسی صدر روحانی بود که وارد دانشگاه نیز شد و در حوزه های گوناگون جامعیت علمی به دست آورده و از سوی دیگر به عنوان یک مدیر و فعال تشکیلاتی و اجتماعی در همه عرصه ها موفق بود.

وی به ویژگی ارتباطی و آشتی گرایانه امام موسی صدر و نیز عالم اخلاق بودن، نویسندگی و نظریه پردازی او اشاره و خاطرنشان کرد: امام موسی صدر را بیشتر در دوران حضورش در لبنان می شناسیم و در 20 سال دوم یعنی از سال 1338تا 57 به عنوان یک شخصیت برجسته شناخته می شود.

این همراه امام موسی صدر در لبنان به دو جریان فکری، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی موجود در دوران معاصر از زمان نهضت مشروطه تا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت که یکی طرفدار و به شکلی سنتی و محافظه کار بود و دیگری، رویکرد صنفی داشته و بر خلاف نگرش آنان، آزادی خواه، عدالت جو و مشروطه طلب بودند.

وی با بیان اینکه امام موسی صدر به لحاظ فکری، اعتقادی و سیاسی به جریان انقلاب ارتباط داشت، گفت: ایشان از زمره روحانیونی بود که نگاه صنفی و عامیانه گرایانه و عمودی از بالا به پایین نداشت و با همگان تعامل برقرار می کرد.

این استاد دانشگاه افزود: امام موسی صدر به عنوان یک مصلح مورد اعتماد همه جریان ها، نماد انسان دوستی، تعامل، مدارا و تسامح در خط اسلامی شد، این همان نقطه مقابل جریان های افراطی در جهان اسلام است که امروز شاهد بروز برخی از آنها هستیم.

وی، امام موسی صدر را در مقایسه با افرادی مانند سید جمال الدین اسدآبادی و سید هیبت الدین شهرستانی، شخصیتی کم نظیر و جامع دانست که با نخبگان، توده های مردم، روشنفکران و زعما ارتباط داشته است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha