چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 تصاویر/ بازدید مدیر مدرسه علمیه معصومیه از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قنواتی گفت: ظرفیت خبرگزاری حوزه شناخته شده نیست، درجه اعتمادی که به این رسانه وجود دارد با جنس سایر خبرگزاری ها متفاوت است؛ چرا که امروز همه افراد با همه گرایش ها به خبرگزاری حوزه اعتماد دارند، باید روی این ظرفیت برنامه ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، مدیر مدرسه علمیه معصومیه در نشستی با حجت الاسلام و المسلمین برته مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه گفت: مدرسه معصومیه از لحاظ کمی و کیفی جز مدارسی است که مورد توجه سیاستگذاران و برنامه ریزان حوزه است، چرا که طلاب آن از فارغ التحصیلان برتر دانشگاه های کشور از مقطع کارشناسی و بالاتر است.

وی با بیان این که حدود هزار طلبه در این مدرسه درحال تحصیل هستند و این یک فرصت بسیار خوبی است افزود:مدرسه معصومیه جز مدارسی است که استاد پروز است و امروز 70درصد اساتید از فارغ التحصیلان خود مدرسه است.

 

تحقق آرزوی بزرگان انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین قنواتی با بیان این که در پذیرش طلاب سیاست براین است که به سمت کیفی سازی برویم، بیان داشت: پذیرش طلاب از دانشگاه،‌یکی از آرزوهای شهیدان، مطهری، بهشتی،‌قدوسی همچنین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده که امروز تحقق پیدا کرده است.

وی با بیان این که باید برای آینده انقلاب نیرو تربیت می شد افزود: تربیت نیرو برای انقلاب از دغدغه ها بوده؛ لذا این مسئله با اوج گیری نهضت اسلامی در سال 55 به  مدرسه حقانی واگذار می شود.

خبرگزاری حوزه

 

ورود دانشگاهیان به حوزه علمیه یک رخداد کاملا طبیعی بود

مدیر مدرسه علمیه معصومیه با بیان این که ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به حوزه علمیه از معجزات انقلاب اسلامی است، گفت: ورود دانشگاهیان به حوزه علمیه یک رخداد کاملا طبیعی بود و هرسال این استقبال بیشتر می شود و اگر از این ظرفیت ها استفاده شود، خیلی از خاکریزها فتح خواهد شد.

وی با بیان این که طلاب دانشگاهی به امید مدرک و یا مسائل مالی به حوزه نیامده اند؛ چرا که قبل از ورود به حوزه دارای مدرک و موقعیت شغلی بوده اند، افزود: اغلب طلاب مدرسه معصومیه با انگیزه اخلاص، تولید علم و دغدغه کارهای فرهنگی و ترویجی وارد حوزه شده اند و موفقیت های چشم گیری هم داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین قنواتی با بیان این که مدرسه معصومیه از لحاظ علمی نیز از مدارس پیشتاز است گفت: طلاب این مدرسه بیشترین حضور را در مراکز تخصصی حوزه دارند و مرکز زبان جزء اولین جاهایی است که در حوزه شکل گرفت و خروجی های آن زبانزد است و امروزه استقبال از مدرسه معصومیه بسیار بالا است و در سال حتی به 300تقاضا می رسد.

وی با بیان این که در عرصه پژوهش، آموزش و تبلیغ  افرادی به صورت گروهی و فردی فعالیت ها و ابتکارات خوبی دارند افزود: بسیج مدرسه معصومیه از افتخارات است و در این چند سال شکوفایی چشم گیری داشته است و در راستای بصیرت افزایی و پیگیری آرمان های امام و رهبری تلاش می کند.

 

برگزاری درس های مهارتی و اخلاقی در مدرسه معصومیه

مدیر مدرسه معصومیه به برگزاری درس اخلاق اساتیدی همچون استاد تحریری و آیت الله اراکی در مدرسه معصومیه اشاره کرد و بیان داشت: محفل انسی برای طلاب و فضلا در مدرسه برگزار می شود که علاوه بر دروس اخلاق، درس نهج البلاغه توسط حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه و همچنین درس های مهارتی توسط حجت الاسلام و المسلمین قرائتی هرچهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می گردد.

وی، برگزاری دعای ندبه از ابتدای تاسیس مدرسه تاکنون، برگزاری جلسات بصیرت افزایی به مناسبت های مختلف، دوره تربیت مدرسی و استاد یاری، آموزش زبان های خارجی از جمله عربی، انگلیسی و اسپانیولی و راه اندازی کاروان روایت فتنه را از دیگر برنامه های مدرسه معصومیه برشمرد و اظهارداشت: کاروان روایت انقلاب را در دهه فجر نیز راه اندازی خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قنواتی در ادامه به گام های مشترک مدرسه معصومه و خبرگزاری حوزه اشاره کرد و با بیان این که یکی از کارهای استراتژیک، مسئله رسانه و تبلیغ است که نباید از این مقوله غفلت شود، ‌بیان کرد: ما در مدرسه معصومیه دفتر تحت عنوان«هنر و رسانه شکل داده ایم،‌چراکه طلاب باید سواد رسانه ای پیدا کنند و بتوانند آموخته های خود و تولیدات حوزه را به جامعه از طریق رسانه تزریق کنند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه با بیان این که امروزه مسئله رسانه و تبلیغ اشکال و شمایل متفاوتی پیدا کرده، گفت: رسانه امروز یک ضرورت است، باید در متن برنامه های حوزه قرارگیرد و رسانه حوزه باید خود را پاسدار انقلاب و نظام بداند و نباید اسیر فشارها، تمایلات اشخاص و یا گروه ها شود.

خبرگزاری حوزه

 

توده حوزه علمیه انقلابی است

وی با بیان این که مخاطب رسانه حوزه میلیونی است، افزود: توده حوزه علمیه انقلابی است و خبرگزاری حوزه می تواند نقش بسزایی در حفظ روحیه انقلابی و ارتقاع سطح معنویت در جامعه ایفا نماید.

حجت الاسلام والمسلمین قنواتی گفت: ظرفیت خبرگزاری حوزه علمیه شناخته شده نیست، درجه اعتمادی که به این رسانه وجود دارد با جنس سایر خبرگزاری ها متفاوت است؛ چرا که امروز همه افراد با همه گرایش ها به خبرگزاری حوزه اعتماد دارند، باید روی این ظرفیت  برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: خبرگزاری حوزه از بسیاری از آسیب های رسانه ای مصون مانده است، باید از این سرمایه صیانت کرد.

 

از کرامت انسانی آسیب خورده ایم

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا برته مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه ضمن ارائه گزارشی از برخی فعالیت ها، به لزوم  توجه به کرامت انسانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی عرصه ها از کرامت انسانی آسیب خورده ایم.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی خدمات زیادی به مردم و کشور کرده و مردم باید به انقلابی بودن خود افتخار کنند افزود: باید برای معرفی انقلاب به تولید محتوا،و ذائقه سازی بپردازیم و ارزش سازی و شاخص سازی کنیم.

خبرگزاری حوزه

مدرسه معصومیه باید به دوران شکوفایی خود برسد

حجت الاسلام والمسلمین برته در ادامه با بیان این که مدرسه معصومیه باید به دوران شکوفایی خود برسد، بلکه بالاتر از آن برود، بیان داشت: در مدارس الهیاتی دنیا کارهای موفقی انجام می دهند و اولین کاری که انجام صورت می گیرد، نرم سازی است، بنابراین این مدرسه باید استاندارد سازی و مکتب ساز باشد.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه گفت: مدرسه معصومیه باید در جذب و پذیرش طلاب دانشگاهی و به کار گیری آنها برنامه داشته باشد.

وی با اشاره به تاریخ غنی حوزه های علمیه و بزرگان آن گفت: برخی کشورها هیچ تاریخی ندارند؛ اما تلاش می کنند برای خود تاریخ بسازند و ما از این تاریخ پر افتخار و کهن خود غافل هستیم.

 

آمادگی برای برگزاری دوره های سواد رسانه ای

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه، تشکیل تالار مفاخر در مدرسه معصومیه را ضروری دانست و گفت: خبرگزاری حوزه آماده است طلاب مدرسه علمیه معصومه را در دوره های آموزشی سواد رسانه ای کمک کند.

وی افزود: همچنین هفته نامه افق حوزه نیز این آمادگی را دارد که دستاوردهای مدرسه معصومیه را در قالب ویژه نامه به جامعه حوزوی و غیر حوزوی معرفی کند.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha