سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کاردینال جین نوئل آولین

حوزه/ رییس کل شورای دانشگاه‌های کاتولیک فرانسه در نخستین دور گفت‌وگوی دینی ایران و فرانسه، گفت: گفت‌وگو، تجلی صفت الهی در انسان است و مربوط به همه بشریت است و تنها مختص مؤمنان نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، کاردینال جین نوئل آولین، رئیس کل شورای دانشگاه‌های کاتولیک فرانسه، امروز دوشنبه 17 دی‌ماه در سخنرانی خود در نخستین دور گفت‌وگوی دینی ایران و فرانسه، گفت: گفت‌وگو، تجلی صفت الهی در انسان است و مربوط به همه بشریت است و تنها مختص مؤمنان نیست.

وی افزود: نخستین دور گفت‌وگوی دینی ایران و فرانسه، اولین قدم ما در این زمینه است. هر وقت یک مؤمن تجربه‌ای در این زمینه به دست می‌آورد، برای ما با ارزش است و خداوند وحی می‌کند و تجلی می‌یابد.

کاردینال جین نوئل آولین ادامه داد: هر وقت خدا را می‌یابیم، باز هم باید آن را بجوییم و در غیر این صورت او را گم خواهیم کرد. در این میان، هشداری برای مؤمنان وجود دارد، آن هم این است که خداوند می‌گوید تصور نکنید همه چیز را از او فهمیدیم، بنابراین گفت‌وگو برای شناخت خداوند است.

رییس کل شورای دانشگاه‌های کاتولیک فرانسه با تأکید بر لزوم گفت‌وگو و همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان، گفت: مسیحیان برای گفت‌وگو با دیگر ادیان تلاش می‌کنند نه برای اینکه خود را تحمیل کنند، بلکه برای پیشنهاد کردن و رسیدن به فهم مشترک به این اقدام می‌پردازند.

وی همچنین، خاطرنشان کرد: ما به آزادی دیگر ادیان، یقین‌ها و ایمان‌ها احترام می‌گذاریم. احترام سطحی نداریم، بلکه احترام عمقی داریم و برای رسیدن به حقیقت و معرفی ایده‌ها، گفت‌وگو می‌کنیم.

کاردینال جین نوئل آولین با بیان اینکه گفت‌وگو باید عینی و واقعی باشد، گفت: دیالوگ بین ما یک تجربه معنوی است و یک امتحان واقعی برای ایمان ماست، بنابراین باید عینی و واقعی باشد؛ چراکه ارتباط روحی با معتقدان و وسیله‌ای برای بررسی مسئولیت‌های مشترک بین ادیان است.

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: در زُمره اسلام و مسیحیت کاتولیک، باید چاره‌ای برای جلوگیری از آسیب رسیدن به محیط زیست بیاندیشیم و مسئولیت‌های مشترک داشته باشیم.

گفتنی است، دور نخست گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مسیحیان کاتولیک فرانسه امروز(17 دی‌ماه) با موضوع «اهمیت محیط زیست در اسلام و مسیحیت کاتولیک» و با حضور هیأتی 4 نفره به سرپرستی کاردینال جین نوئل آولین، اسقف شهر مارسی و رییس کل شورای دانشگاه‌های کاتولیک فرانسه و اندیشمندان مسلمان از جمهوری اسلامی ایران در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح شد.

 در این دور از گفت‌وگوهای دینی، موضوعاتی چون «متون اسلام و مسيحيت كاتوليك در زمينه حفظ و حراست از محيط زيست»، «خشونت و افراط‌گرايی عاملي براي تخريب محيط زيست»، «مسئوليت رهبران و پيروان اديان براي حفظ محيط زيست كدام است؟» و «چگونه مي‌توان در مسير ترويج سلامت و پايداري محيط زيست قدم برداشت؟» بررسی می‌شود. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha