پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
حجت الاسلام محمد علی جعفری، امام جمعه هرات

حوزه/ امام جمعه هرات خاتم در خصوص شخصیت آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از مهمترین ویژگی های ایشان «ولایت مداری» بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور طلاب، اساتید و کارکنان در مدرسه علمیه کوثر شهرستان خاتم برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمد علی جعفری، امام جمعه هرات خاتم  ابتدا به زندگی نامه آیت الله شاهرودی اشاره کرد و گفت: ایشان در سال 1327 در خانواده مذهبی به دنیا آمد و پس از دوران کودکی، در حوزه نجف به تحصیل علوم دینی پرداخت.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی شاهرودی در فعالیت های سیاسی مشارکت بسیاری داشتند، افزود: یکی از ویژگی های بارز ایشان در زمان حیات، ولایت مداری بود که مهمترین خصلت و ویژگی یک انسان معتقد و خداشناس است.

این فعال فرهنگی، سپس به فعالیت‌ها و مسئولیت های آیت الله شاهرودی پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: ریاست قوه قضائیه، عضویت شورای نگهبان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله مسئولیت های ایشان بود که در هر کدام از این سمت ها توانستند به بهترین شکل ممکن ایفای نقش کنند و هیچ کس در این سال های مدیریت آیت الله شاهرودی حتی نتوانست یک ایراد به ایشان وارد سازد.

حجت الاسلام جعفری در ادامه با بیان روایاتی از ائمه اطهار(علیهم السلام) جایگاه علم و فقاهت و برتری علم بر هر گونه ثروت را تشریح کرد و گفت: پیامبر اعظم(ص) در بیان جایگاه علماء می‌فرماید «هرگاه عالمی فقیه فوت کند در اسلام رخنه ای ایجاد می شود که هیچ چیز نمی تواند جای آن را پر کند».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha