پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علميه ريحانه الرسول(س) نكا

حوزه/ حجت الاسلام روان بخش گفت: در حال حاضر یکی از وظایف طلاب «روشنگری» است که در این راستا و جهت پیروزی در جنگ نرم دشمن، باید دوره های لازم را فرا گرفته و مسلح به مسائل اصولی و اعتقادی باشند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام روان بخش، کارشناس سیاسی در نشست بصیرتی با عنوان «روشنگری جهاد کبیر است»، در مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که مقام معظم رهبری در چند سال اخیر به آن توجه داده اند بحث جهاد کبیر است که در آیه 52 سوره فرقان "ولا تُطِع الکافرین وجاهِدهم جهادًا کبیرا"(از کافرین اطاعت نکن وبا عدم اطاعت از کافرین جهاد کن)، به آن اشاره شده است.

این کارشناس سیاسی افزود: دو نوع جهاد داریم که اولی جهاد اکبر و مبارزه با نفس و دومی جهاد اصغر است که به دو دسته جهاد صغیر و کبیر تقسیم شده و منظور از جهاد صغیر نبرد در میدان جنگ و جهاد کبیر روشنگری است.

وی تصریح کرد: در اسلام، جهاد صغیر بر خانم ها واجب نیست، اما جهاد کبیر وظیفه همگان است و زنان در این عرصه باید با هنر و قلمشان نقش آفرینی کنند.

استاد حوزه در ادامه اظهار کرد: بنابر فرمایشات رهبر انقلاب، وظیفه امروز همه به خصوص شما طلاب، روشنگری است که در این راستا باید ضمن تفقه در دین و ارزش های مکتب اسلام، آن را به خوبی برای مردم تببین کنید؛ همچنین بصیرت داشته و برای مقابله با توطئه های دشمنان آماده باشید، زیرا در این جهاد نیز باید دوره های لازم را دیده و مسلح به مسائل اعتقادی باشید تا در جنگ نرم دشمن پیروز شوید.

وی در پایان گفت: انسان بصیر وقتی چیزی را می شنود تفکر کرده و بررسی و تحلیل می کند؛ همچنین از عبرت ها سود برده و در جاده روشن حرکت می کند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha