جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی در پیامی به همایش اصحاب چاپ و نشر قرآن گفتند:آنچه در عرصه چاپ و نشر قرآن کریم حائز اهمیت است، لزوم دقت کارشناسانه و محققانه به منظور پیش بینی سیاست‌های اجرایی واحد از سوی مراجع تصمیم‌گیر و قانونگذار و توجه به ضرورت وحدت نظر و دوری از تشتت و چندگانگی در این امر است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، متن پیام حضرت آیت الله سبحانی به همایش اصحاب چاپ و نشر قرآن کریم در قم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

خداوند متعال را شاکریم که در چهلمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، در شهر مقدس قم و در جوار بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س)، همایشی برگزار می‌گردد که خادمان قرآن کریم در عرصه چاپ و نشر این کتاب رحمت و هدایت، ثمره نزدیک به چهار دهه تلاش و کوشش مخلصانه خود را در حوزه صیانت از متن مقدس و انتشار قرآن کریم در جامعه به نمایش می گذارند تا با تبادل اندیشه‌ها و نظرات ارزشمند خود، مسیر خدمت به قرآن را هموارتر ساخته، دفتری وزین از برکات انقلاب تدوین و به درگاه خداوند رحمان و امت اسلام عرضه نمایند.

آنچه در عرصه چاپ و نشر قرآن کریم حائز اهمیت است، لزوم دقت کارشناسانه و محققانه به منظور پیش بینی سیاست‌های اجرایی واحد از سوی مراجع تصمیم‌گیر و قانونگذار و توجه به ضرورت وحدت نظر و دوری از تشتت و چندگانگی در این امر است.

تردیدی نیست که با توجه به توطئه‌های دشمنان اسلام ، باید به این موضوع به عنوان یک مسأله خطیر و مهم نگریست و همه نهاد های مؤثر باید برای انسجام این حوزه اعم از دست‌اندرکاران چاپ و نشر قرآن کریم از خوشنویسان، ناشران و چاپخانه‌های فعال در این عرصه حمایت‌بعمل آید.

از موارد مهم دیگری که در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد کتابت قرآن کریم به نحوی است که عموم مردم بتوانند قرآن را به سادگی یاد گیرند و بخوانند. قطعاً استفاده از کتابت‌هایی که با فرهنگ نوشتاری ایرانی متفاوت باشد مردم را در انس و قرائت قرآن کریم به زحمت می‌اندازد.

از درگاه الهی برای همه خادمان قرآن و برگزارکنندگان و شرکت کنندگان این همایش و همه کسانی که در توسعه فرهنگ قرآنی و همچنین همه ناشران، خوشنویسان و متولیان چاپخانه‌های فعال در چاپ و نشر قرآن توفیق خدمات مؤثر و مفید به ساحت مقدس قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) را مسئلت می‌کنم و امیدوارم مؤید به تأییدات حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) باشید.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

قم – جعفر سبحانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha