جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طالبیه تبریز

حوزه/ اولین پیش نشست همایش ملی بررسی اندیشه های علمی آیت الله العظمی جعفر سبحانی با عنوان «بررسی تطبیقی بحث اوامر در کتب درسی حوزه» در مدرسه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، نخستین همایش ملی بررسی اندیشه های علمی آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دو بخش برگزار می‌شود که همایش مربوط به استان آذربایجان‌شرقی روز پنجشنبه، ۲۷ دی ماه، در آمفی تئاتر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار خواهد شد.

آیت الله العظمی جعفر سبحانی(مدظله العالی) از علمای بزرگ شیعه و زادگاه ایشان شهر تبریز می‌باشد و بخشی از تحصیلات حوزوی را نیز در مدرسه علمیه طالبیه تبریز گذرانده‌اند؛ به همین منظور طلاب و اساتید مدرسه علمیه طالبیه چندین اثر به این همایش ارسال داشته‌ و در آستانه برگزاری همایش اصلی، اولین پیش نشست این همایش امروز در این مدرسه علمیه برگزار و یکی از مقالات در این موضوع توسط نگارندگان برای اساتید و طلاب ارائه و تبیین شد.

در این پیش نشست که با عنوان «بررسی تطبیقی بحث اوامر در کتب درسی حوزه با تأکید بر اندیشه‌های آیت الله العظمی سبحانی» برگزار شد، حجج اسلام سیدحسین سیدی ثانی، مرتضی قربانی و سعید نیازی به تبیین و ارائه مقاله‌ای با این عنوان پرداخته و در ادامه پاسخگوی سؤالات اساتید و طلاب حاضر در جلسه شدند.

حجت‌الاسلام محمدعلی صادقیان، مدیر مدرسه علمیه طالبیه نیز در پایان این نشست روند برگزاری همایش ملی بررسی اندیشه های علمی آیت الله العظمی جعفر سبحانی و پیش‌نشست‌های این همایش که در هفته آتی هم یه میزبانی این مدرسه برگزار خواهد شد را تشریح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha