جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی مهر

حوزه/ حجت الاسلام سعیدی مهر گفت: هیأت های اندیشه ورز در مدارس علمیه استانها با هدف حل مسائل مدرسه راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام محمد سعیدی مهر عصر امروز در اولین کارگاه آموزشی مسئولین برنامه ریزی و نظارت استانها که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد گفت: هدف از تشکیل اندیشکده، پشتیبانی فکری و ارائه مشاوره به سیاست گذاران،برنامه ریزان و تصمیم گیران حوزه، بهبود بخشی و ارتقاء سطح کیفی فعالیت ها  و شناسایی و حل مشکلات و نقاط ضعف موجود، یافتن و مرتفع نمودن چالش های اساسی پیشروی حوزه ازطریق بکارگیری عقل و خرد جمعی است.

مدیر اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه با اشاره به فعالیت های اندیشکده گفت: از جمله آن تشکیل هیأت های اندیشه ورز و تشکیل شورای راهبردی اندیشکده است و مأموریت این اندیشکده  سازماندهی، نظارت و هم افزایی هیأت های اندیشه ورز است.

وی عنوان کرد: از دیگر فعالیت های اندیشکده شناسایی و مصاحبه با نخبگان( اندیشه ورزان وصاحبان ایده)، جلسات و کارگروه های اندیشکده، تهیه و تدوین طرح های مورد نیاز، پاسخ به طرح و پیشنهادهای ارسال شده ازطلاب، بررسی و نهایی سازی طرح های ارسالی، ایجاد بانک طرح و پیشنهادها، برگزاری نشست های تخصصی است.

حجت الاسلام سعیدی مهر با اشاره به فعالیت های انجام شده در هیأت های اندیشه ورز ابراز داشت: از جمله فعالیت های انجام گرفت، تدوین آیین نامه های هیأت های اندیشه ورز، الگوها و مدل های فعالیت های هیأت های اندیشه ورز و تدوین آیین نامه هیأت های اندیشه ورز استانها می باشد.

مدیر اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه افزود: از جمله هیأت های اندیشه ورز فعال در اندیشکده، رسانه و فضای مجازی، طب اسلامی، جمعیت، سک زندگی، علمی تربیتی، عرصه پژوهش، تبلیغ و فرهنگ، گفتمان انقلاب اسلامی و اقتصاد است.

وی با اشاره به شورای راهبردی اندیشکده عنوان کرد: این شورای به دنبال استفاده از تجارب ارزشمند و خرد جمعی صاحب نظران حوزوی و غیر حوزوی برای سنجش و ارزیابی سیاست های کلان و برنامه های تحولی حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام سعیدی مهر با اشاره به تهیه و تدوین طرح های انجام شده در حوزه های علمیه گفت: طرح مدرسه الگو، رصد نخبگان،  سند تحول حوزه های علمیه، ساماندهی طب اسلامی، برش های برنامه 5 ساله حوزه های علمیه درعرصه های مختلف مسجد، آموزش و پرورش و خانواده و... از جمله این موارد است.

مدیر اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه افزود: درآینده نزدیک هیأت های اندیشه ورز در مدارس علمیه استانها با هدف حل مسائل مدرسه راه اندازی می شود.

وی عنوان کرد: در ادامه به دنبال شبکه سازی هیأت های اندیشه ورز مدارس خواهیم بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha