جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی  حجت الاسلام والمسلمین رجایی

حوزه/ ر شرایطی قرار داریم که تشکیل اندیشکده اندیشه ورز و اتاق فکر برای استفاده بهتر از نخبگان درون حوزه و بیرون از حوزه امری ضروری و لازم است، درعین حال عمل به منویات رهبر انقلاب و سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا،‌عصر امروز در اولین کارگاه آموزشی مسئولین برنامه ریزی و نظارت کشور که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به ابلاغ مؤلفه های سند پایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سوی رهبر معظم انقلاب به مراکز علمی و حوزه گفت: از جمله مؤلفه های سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، فکر،علم، معنویت و عرصه های زندگی در مسائل سیاسی، اجتماعی و... است.

مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه افزود: معتقدیم، پیشرفت حقیقی و اسلامی درمسائل فرهنگی، اقتصادی، زمانی محقق می شود که مبتنی بر عناصر فکر، علم  و معنویت باشد.

وی اظهار داشت: از زمان پیروزی  انقلاب در عرصه دانش و زندگی پیشرفت های خوبی داشته ایم. این پیشرفت در بحث معنویت در ارتباط با زندگی مردم هم محسوس بوده، ولی در طول 40سال بعد از پیروزی انقلاب در بحث فکر و تشکیل اتاق فکر،کم کاری شده است و کار خوبی انجام نشده است.

 حجت الاسلام و المسلمین رجایی نیا گفت:  اما در دنیا در عرصه فکر، فعالیت های جدی شده و همین مسئله در کنار شکل گیری اتاق های فکری باعث پیشنمده اند؛‌ ولی در حوزه  و کشور ما در بحث فکر و تشکیل اتاق فکر ضعف هایی وجود دارد.

مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه افزود: اما در همین رابطه رهبر انقلاب تأکید بر تشکیل براتاق فکر برای پیشرفت می کنند.

وی عنوان کرد: بعد از منویات رهبر انقلاب در ابلاغ سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در حوزه هم با بهره گیری از نخبگان درون حوزوی برای اعتلای آن تلاش شده است.

مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه افزود: درکنار توجه نخبگانی اگر بر روی شکل گیری اندیشکده و هیأت اندیشه ورز توجه ویژه داشته باشیم و در سطح حوزه و مدارس توسعه دهیم، قطعا توانسته ایم باعث پیشرفت حوزه و  جامعه شویم.

حجت الاسلام و المسلمین رجایی نیا گفت: در شرایطی قرار داریم که تشکیل اندیشکده اندیشه ورز و اتاق فکر برای استفاده بهتر از نخبگان درون حوزه و بیرون از حوزه امری ضروری و لازم است، درعین حال  عمل به منویات رهبر انقلاب و سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha