پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 تصاویر/ بازدید معاون تهذیب حوزه های علمیه از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ بنده دومین مرتبه ای است که جهت خداقوت خدمت عزیزان رسانه رسمی حوزه می رسم و هر مرتبه ای که در جمع دوستان قرار گرفتم، می بینم با کمترین نیرو، بیشترین و پرحجم ترین فعالیت در رسانه حوزه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ملکی صبح امروز در نشستی با مسئولان رسانه حوزه که در حاشیه بازدید از این رسانه برگزار شد، اظهار داشت: بنده دومین مرتبه ای است که جهت خداقوت خدمت عزیزان رسانه رسمی حوزه می رسم و هر مرتبه ای که در جمع دوستان قرار گرفتم، به خاطر عظمت کاری که این عزیزان انجام می دهند، حالت حقارت به بنده دست داد؛ چون با کمترین نیرو، بیشترین و پرحجم ترین فعالیت در رسانه حوزه انجام می شود.

وی ابراز داشت: فقط باید اینگونه بگوییم که «سعیکم مشکور» و باید بیان شود که شهدا دعاگوی این عزیزان رسانه ای حوزه خواهند بود که اینگونه دقیق، عمیق و وسیع در حال فعالیت می باشند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه خاطرنشان ساخت: با پویش هایی که در خبرگزاری حوزه انجام شده، آشنایی دارم و از همین جا اعلام آمادگی می کنیم که برای معاونت تهذیب حوزه نیز چنین پویشی انجام شود، تا بتوانیم نظرات، پیشنهادات و انتقادات را دریافت نموده و در این راستا به بهترین نقد و پیشنهاد نیز هدیه ای خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: یکی از کارهای معاونت تهذیب، برنامه ریزی بازگشت حوزویان به خویشتنِ خویش است که در این مسیر، موجی را با 13 سوال «مگر می شود» در حوزه به راه انداختیم که خوشبختانه این ادبیات در حوزه های علمیه جای خود را باز کرده و بازخوردهای مناسبی دریافت شده است.

وی ادامه داد: در این موج، این مدل سؤالات به راه افتاده که به عنوان مثال: مگر می شود حوزه علمیه باشد و مدیر آن نشست صمیمی با طلاب نداشته باشد؟ مگر می شود حوزه علمیه باشد و نمازهای جماعت پرشور در آن برگزار نشود؟ مگر می شود حوزه علمیه باشد و ناظر شب به عنوان پدری مهربان در مدرسه حضور نداشته باشد؟ مگر می شود حوزه علمیه باشد و مدیر آن مربی نباشد؟، مگر می شود ...

معاون تهذیب و تربیت حوزه یکی از عوامل موفقیت مدیران حوزه را حضور در میان طلاب عنوان کرد و بیان داشت: زمانی که در مدرسه علمیه معصومیه به عنوان مدیر حضور داشتم، برنامه ای را تحت عنوان تریبون آزاد به راه انداختیم که خوشبختانه ثمرات بسیار زیادی داشت و هر هفته برگزار می شد؛ چون طلاب می دانستند که شخصی هست که سخن آنان را بشنود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اظهار داشت: رسانه حوزه باید چهره سازی کند؛ البته چهره کسانی را بسازد که دنبال چهره شدن نیستند؛ این افراد می توانند برای دیگران الگو باشند؛ نه برخی افرادی که در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند و سبب نگرانی هایی شده اند.

وی ابراز داشت: در گذشته اساتید حوزه با سه ویژگی معلم، مربی و پدری مهربان مشغول فعالیت بودند؛ اما امروز این مسائل کم رنگ تر شده و باید به همان حال و هوا برگردیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه خاطرنشان ساخت: امروز از برخی مأموریت ها غفلت می شود که باید با بیان مأموریت ها، مجدد آنان را در حوزه زنده نماییم؛ درگذشته شخصیت های بزرگ ما به دنبال بی نام و نشانی بوده و برخی حتی از امام جماعت شدن هم إبا داشتند که باید این سنت ها زنده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی به نقش رسانه حوزه در تزریق اخلاق اشاره و تصریح کرد: یکی از فعالیت هایی که در هفته نامه افق حوزه می تواند انجام شود، جانمایی ستون «ارزش های حوزوی» در این هفته نامه است تا بتوان به مباحث اخلاقی بیشتری پرداخت.

وی ادامه داد: همچنین عبرت های تاریخی از دیگر کارهایی است که رسانه حوزه می تواند در این عرصه ورود کند تا نسل جدید با تحلیل های تاریخی آشنا شده و بدانند که چه کسانی در این کشور حضور داشته و عاقبت آنان به کجا ختم شده است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه بر تقویت هویت طلبگی تأکید کرد و گفت: راز و رمز ماندگاری طلاب، تقویت هویت طلبگی آنان است که باید در این عرصه کارهای بیشتری صورت بپذیرد؛ چراکه تا طلبه به هویت واقعی خود نرسد، قابل اعتماد نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اظهار داشت: یکی از کتاب هایی که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، نهج البلاغه است؛ چراکه مطالب بسیار دقیق و عمیقی در آن وجود دارد که بسیار قابل استفاده می باشد؛ هویت طلبگی ما در نامه 31 و 53 نهج البلاغه وجود دارد و با نگاه به این دو نامه، احساس می کنم که امام علی علیه السلام در آن به هویت انسان متدین، انقلابی، پیام رسان و مدیر می پردازد که مرتبط با طلاب و فضلاست؛ به نظر بنده این نامه برای یک استاندار نوشته نشده است؛ بلکه برای طلبه امروز نوشته شده است.

وی راه اندازی دروس اخلاق متعدد در مکان های گوناگون قم را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز مساجد پردیسان تحت پوشش دروس اخلاق قرار گرفته اند؛ همچنین مسجد شهرک مهدیه، مسجد امام حسین(ع) نیروگاه و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شاه ابراهیم نیز تحت پوشش درس اخلاق قرار گرفته است؛ در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام نیز مدل درس اخلاق خانوادگی برگزار شده و در کنار برگزاری درس اخلاق برای برادران و خواهران، برنامه های مناسبی برای فرزندان طلاب برگزار می شود.

معاون تهذیب و تربیت حوزه در پایان ابراز داشت: در استان ها هم پیگیر موضوع هستیم تا بتوانیم دروس اخلاق مناسبی داشته باشیم.

معرفی حوزه های علمیه به جامعه هدف از رسالت های رسانه حوزه است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته نیز در این دیدار اظهار داشت: رسانه حوزه متشکل از خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، تنها ارگان خبری حوزه بوده که در عرصه های گوناگون مشغول به فعالیت می باشد.

وی ابراز داشت: امروز این رسانه در 18 درگاه رسانه ای، به چهار زبان زنده دنیا و با بیش از 100 هزار مخاطب مشغول به انجام تکالیف رسانه ای خود است.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه خاطرنشان ساخت: یکی از سیاست های رسانه حوزه، ورود رسانه ای به جوامع گوناگون است که در این راستا با ترجمه اخبار و ... به این مهم می پردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین برته تصریح کرد: این رسانه در قسمت مکتوب با هفته نامه افق حوزه، نشریه افق خانواده و ویژه نامه های گوناگون مشغول به فعالیت می باشد که مخاطبی 10 هزار نفری را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی بیان داشت: ارتباط گیری با طلاب جوان حوزه و عرضه آثار، نظرات و دیدگاه های آنان یکی از برنامه های رسانه حوزه است که خوشبختانه خروجی های مناسبی نیز داشته است.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه اظهار داشت: معرفی حوزه های علمیه به جامعه هدف از دیگر برنامه های ما بوده و در استان ها نیز در این زمینه ورود کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین برته ابراز داشت: از دیگر فعالیت های رسانه رسمی حوزه، مطالبه گری بوده که در قالب کمپین ها و پویش های گوناگونی همچون «صریح و بی پرده با آیت الله اعرافی»، «اگر من جای رئیس دفتر تبلیغات بودم...»، «اگر من جای رئیس سازمان تبلیغات بودم...» و ... صورت پذیرفته و خوشبختانه با استقبال مناسبی روبرو شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha