جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فاطمیون

حوزه/ فرهنگ ایثار و شهادت باعث برکات زیادی در کشور و جامعه اسلامی شده و از این لحاظ باید این فرهنگ ترویج شود و یکی از این راه ها برگزاری کنگره ها تحت عنوان کنگره شهدای مقاومت است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حسن مالکی نژاد امروز در نشست با اصحاب رسانه که باموضوع نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت بامحوریت شهداء فاطمیون در بهشت معصومه در قم برگزار شد، با بیان اینکه یکی از رسالت های جامعه اسلامی، زنده نگه داشتن نام، آثار شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: معتقدیم فرهنگ ایثار و شهادت باعث برکات زیادی در کشور وجامعه اسلامی شده و از این لحاظ باید این فرهنگ ترویج شود و یکی از این راه ها برگزاری کنگره ها تحت عنوان کنگره شهدای مقاومت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم افزود: این استان دارای 400 شهید مدافع حرم است، از این تعداد 392 شهید در بهشت معصومه مدفون می باشند.

وی ادامه داد: از این تعداد230 شهید از لشگر فاطمیون می باشند و از مجموع شهدای مدافع حرم 40 نفر از روستاهای استان قم و الباقی از داخل شهر می باشند.

در ادامه هاشمی، دبیر اجرای کنگره شهدای مقاومت گفت: دراین کنگره ۲۳ عنوان برنامه شامل جشن تولد شهدا مدافع حرم، نشست های عمومی با موضوع شهدا در مدارس علمیه و دانشگاه ها، شعر خوانی، روایت گری، باز خوانی حماسه شهدای مقاومت و... برگزار می شود.

313/40

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha