جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مارنرسای بنیامین

حوزه/ اسقف اعظم کلیسای شرق آشور گفت: تمام ايرانيان با اديان مختلف، در ۴۰ سال اخير عشق خود به وطن را به اثبات رساندند و در پستي و بلندي‌ها از جمله در دفاع مقدس و مقابله با دشمنان و نيز در برقراري نظام اسلامي، همراه همديگر بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، مارنرسای بنیامین، اسقف اعظم کلیسای شرق آشور در همایش «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» که در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به ايام ميلاد حضرت عيسي مسيح(ع) و گراميداشت اين عيد در ايران، گفت: ما پيروان اديان مسيحي در ايران مي‌توانيم اذعان كنيم؛ ايام سال نوي مسيحي و سالروز ميلاد حضرت عيسي، هر ساله در كشور عزيزمان ايران اسلامي، به نحو احسن گرامي داشته مي‌شود.

 وي افزود: جشن‌هاي ميلاد عيسي مسيح، امسال هم مانند سال‌هاي گذشته در امنيت بالا در كليساها، انجمن‌ها، مدرسه‌ها و گروه‌هاي مختلف برگزار شد و اين يك نمونه بارز از همزيستي مسالمت‌آميز بين پيروان اديان مسيحي و ملت، دولتمردان و مسئولان جمهوري اسلامي ايران است.

مارنرسای بنیامین ادامه داد: ديدار رهبر معظم انقلاب و همچنين رييس جمهور از خانواده شهداي مسيحي، جمله برنامه‌هاي اين ايام كريسمس در ايران است كه تأثير بسزايي در اين همزيستي دارد.

اسقف اعظم کلیسای شرق آشور سپس با اشاره به اينكه رهبران توحيدي و پيروان اديان در نظام اسلامي جايگاه والايي دارند، برگزاري همايش «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» از سوي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي را با اهميت دانست و گفت: اين اهميت از آنجا دوچندان مي‌شود كه از شهداي اقليت‌هاي ديني در سال‌هاي دفاع مقدس و نيز خانواده آنها در اين همايش تجليل شد.

وي در پايان سخنانش با تبريك 40 سالگي انقلاب اسلامي، گفت: در اين 40 سال ايرانيان با انديشه‌هاي ديني مختلف، عشق خود به وطن را به اثبات رساندند و در پستي و بلندي‌ها، از جمله در دفاع مقدس و مقابله با دشمنان و نيز در برقراري و استقرار نظام اسلامي، همراه همديگر بوده‌اند.313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha