پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 475639
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
كتاب «جريان شناسي تفسير سلفي

حوزه/ كتاب «جريان شناسي تفسير سلفي» ‌ازسري كتاب هاي ۸ گانه جريان شناسي تفسير توسط گروه قرآن پژوهي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و با حمايت شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري (عتف) در پاييز امسال چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام علي فتحي عضو هيئت علمي گروه قرآن پژوهي، نگارنده كتاب «جريان شناسي تفسير سلفي» در مقدمه كتاب، هدف از تأليف اين كتاب را معرفي جريان سلفي معاصر، آشنايي با سير تحول و تطوّر آن جريان از آغاز تا كنون و تحليل پيامدهاي فرهنگي و اجتماعي آن در جامعه اسلامي بيان كرده است.

در چكيده اين كتاب مي‌خوانيم: جريان سلفيه، به‌ويژه سلفيه وهابي با شعار پيروي از سلف، همواره اقدامات نسنجيده خود را به قرآن و سنت مستند دانسته است و با تكيه بر ظاهرگرايي افراطي و رد هرگونه تفسير وتأويل ضابطه‌مند، عقلاني و عميق، تفيسرهاي سطحي وسست از قرآن ارائه كرده است. اين كتاب، ضمن تبيين فرايند تاريخي جريان سلفيه، با استناد به منابع برجسته تفسيري آن، شاخص ها، مباني و روش‌هاي مهم سلفيه، به ويژه سلفيه افراطي و تكفيري را در فهم وتفسير كتاب و سنت بيان و پيامدهاي فكري فرهنگي آن را واكاوي و نقد كرده‌ است.

اين اثر براي دانش پژوهان تفسير و علوم قرآني، كلام، اديان و مذاهب اسلامي و ديگر علاقه‌مندان به اين گونه مباحث مفيد خواهد بود. كتاب «جريان شناسي تفسير سلفي» در 318 صفحه‌ و با قيمت 21 هزارتومان در انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و يا نمايندگي‌هاي اين انتشارات در سراسر كشور قابل خريد است. همچنين علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به سايت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشاني www.rihu.ac.ir آن را خريداري نمايند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha