جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسقف مقريك باريكيان

حوزه/ نماينده خليفه‌گري ارامنه تهران گفت: ما ايرانيان پيرو عيسي مسيح(ع)، با افتخار اعلام مي‌كنيم كه فرزندان جمهوري اسلامي ايران هستيم و در كنار ديگر برادران ايراني خود، به پيشرفت كشورمان مي‌انديشيم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تهران، اسقف مقريك باريكيان، در همایش «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» که در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با تبريك بزرگداشت چهل سالگي انقلاب اسلامي از سوي جامعه ارامنه ايران، جاثليق آرام اول، رهبر ارامنه حوزه سيليسي جهان و اسقف سيبوه سركيسيان، خليفه ارامنه تهران، گفت: ما همه به عنوان فرزندان ايران در ايران زندگي مي‌كنيم، بنابراين مهم نيست كه داراي چه دين و يا نژادي باشيم.

وي افزود: ما ايرانيان پيرو عيسي مسيح، با افتخار اعلام مي‌كنيم كه فرزندان جمهوري اسلامي ايران هستيم و در كنار ديگر برادران ايراني خود، به پيشرفت كشورمان مي‌انديشيم. هرگاه به كشور ارمنستان سفر مي‌كنيم، وقتي از ما سؤال مي‌شود كه اهل كدام كشور هستيد، ايراني بودن خود را با فخر اعلام مي‌كنيم و مي‌گوييم؛ ما ارامنه ايراني هستيم.

نماينده خليفه‌گري ارامنه تهران تأكيد كرد: ما ارامنه ايران، ريشه در خاك اين كشور داريم و قرن‌هاست كه در اين كشور با ديگر هم‌وطنان خود از اديان مختلف، ارتباط برادرانه داريم و تا ابد در اين سرزمين حضور خواهيم داشت.

اسقف مقريك باريكيان در پايان با تأكيد بر اينكه ارامنه جزو لاينفك ايران اسلامي هستند، گفت: خون شهداي ارامنه در كشور عزيز ايران ريخته شده و اشك‌هاي مادران ارامنه با اشك‌هاي مادران مسلمان، در هم آميخته و جاري شده است؛ بنابراين ما به اين سرزمين وفادار خواهيم ماند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha