جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 475721
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
كتاب «پايه‌هاي علم رجال»

حوزه/ انتشارات سمت كتاب «پايه‌هاي علم رجال» اثر علامه عبدالهادي فضلي، با ترجمه و تحقيق دكتر ميثم مطيعي و دكتر سيد مجتبي عزيزي را به بازار نشرعرضه كرد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»، انتشارات سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني دانشگاه‌ها(سمت) كه از مهمترين ناشرين دانشگاهي كشور محسوب مي‌شود و كتب درسي حوزه علوم انساني را به بازار كتاب عرضه مي‌كند، در يكي از آخرين محصولات علمي خود كتاب «پايه‌هاي علم رجال» را منتشر كرده است.

انتشارات سمت خاطر نشان كرده است: این کتاب به عنوان منبع اصلی درس(علم رجال) به ارزش 2 واحد تدوین شده است. علاوه براین کتاب  حاضر برای دانشجویان مقطع دکتری، طلاب حوزه‌های علمیه و علاقمندان علوم حدیثی منبعی مفید و قابل استفاده است.

ترجمه و تحقيق اين كتاب از سوي دكتر ميثم مطيعي و دكتر سيد مجتبي عزيزي از سال 1394 با مجوز رسمي «لجنة مؤلفات سماحة الشيخ عبدالهادي الفضلي» كه مسئوليت حفظ و نشر آثار اين عالم برجسته را بر عهده دارد آغاز گشته كه در پاييز 97 به مرحله نهايي و چاپ رسيده است.

اين كتاب محصول مشترک انتشارات سمت و انتشارات دانشگاه امام صادق عليه السلام است كه با توجه به نبود منبع درسي براي درس علم رجال در دانشگاه‌هاي كشور، مي‌تواند خلأ موجود در اين زمينه را برطرف نمايد.

شايان ذكر است علامه شیخ عبدالهادی فضلی (1354ق-1433ق) از عالمان برجسته علوم مختلف اسلامی در دوران معاصر بود که در کنار پژوهش‌های برجسته در علوم اسلامی، بیش از 40 سال از عمر گرانبهای خویش را به تدوین کتابهای درسی برای علوم اسلامی اختصاص داد. نظم در نگارش، توجه به اهداف آموزشی، ساده‌نویسی در عین بیان متقن و دقیق، تتبع فراوان و تخصص در پژوهش‌، تبحر در علوم اسلامی مختلف، توجه به جنبه‌های تاریخی هر علم در آموزش آن و نوآوری‌هایی بسیار مفید که به زبان ساده بیان شده، نوشته‌های علامه فضلی را برجسته کرده است. این نگاشته‌ها در دانشگاه‌های برجسته‌ی عرب زبان دنیا به عنوان متن درسی مبنای آموزش قرار گرفته است. متن حاضر حاصل تلاش ایشان در طراحی درس رجال برای کسانی است که در ابتدای راه آشنایی با این علم ارزشمند قرار دارند. در ترجمه کوشش شده است که بر محاسن این اثر آموزشی افزوده گردد.

همچنين بايد افزود كه در ترجمه اين كتاب، بازنگري‌هاي ويراست دوم نويسنده مورد توجه قرار گرفته و مترجمان كوشيده‌اند كه متني روان و سليس ارائه نموده و ارجاع‌دهي‌هاي كتاب را تنسيق نمايند و با مراجعه به منابع دست اول، ضمن اصلاح برخي نقل قول‌ها، تكمله‌ها و نقدهايي نيز به صورت پاورقي بر كتاب بيافزايند.

 اين كتاب با قيمت 15000 تومان در مراكز زير قابل تهيه است:

١- خرید از طریق مراجعه حضوری به فروشگاه سازمان سمت به نشانی: تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، شماره ١٠٩

 فروشگاه كتاب دانشگاه امام صادق عليه السلام: تهران، پل مديريت، جنب درب اصلي دانشگاه امام صادق عليه السلام فروشگاه كتاب صادق.

 نمایندگی فروش در قم: (فروشگاه دارالفکر): قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، شماره ٣٦

 ٢- خرید از طریق تماس تلفنی:

تماس تلفنی با فروشگاه سمت: 66408120

تماس تلفني با فروشگاه كتاب صادق: 88370142

 ٣- خرید اینترنتی؛ مراجعه به پایگاه الکترونیکی سازمان سمت به آدرس زير:

www.samt.ac.ir

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha