چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ آغاز درس خارج آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ مسئله بدحجابی یکی از فاجعه های بزرگی است که امروز در ایران به وجود آمده و متأسفانه در حال عادی شدن است؛ مع الاسف این مسئله در قم نیز وجود داشته و در حال گسترش است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، اظهار داشتند: مردم از دیدگاه قرآن بسیار مهم است و خطاب های بسیاری به مردم در این کتاب آسمانی وجود دارد؛ مردم باید مطالبه گر بوده، اجتماع را حفظ کرده و نظام را به وجود بیاورند؛ باید با عقل و هوش خود فضای اجتماع را اسلامی نموده و معروف ها حاکم و منکرها متروک است.

ایشان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از مسائل بسیار مهم اسلامی است، ابراز داشتند: در 10 جای قرآن از امر به معروف و در 10 جا از نهی از منکر سخن به میان آمده است که نشان از اهمیت این موضوع می باشد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به روایات أمر به معروف خاطرنشان ساختند: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله در حدیثی فرمودند: «لايَزالُ النّاسُ بِخَيرٍ ما أمَرُوا بِالمَعرُوفِ و نَهَوا عَنِ المُنكَرِ و تَعاوَنُوا عَلَى البِرِّ وَ التَّقوى/ مردم هميشه در خير خواهند بود تا وقتى كه امر به معروف و نهى از منكر مى‏ كنند، و در نيكى و پرهيزكارى يكديگر را يارى مى‏ رسانند».

معظم له یکی از منکرات جامعه را بدحجابی دانستند و تصریح کردند: مسئله بدحجابی یکی از فاجعه های بزرگی است که امروز در ایران به وجود آمده و متأسفانه در حال عادی شدن است؛ مع الاسف این مسئله در قم نیز وجود داشته و در حال گسترش است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: همانطور که رهبر معظم انقلاب چند روز گذشته فرمودند، برخی به دنبال آن هستند که هویت دینی را از قم سلب نمایند؛ چراکه قم آشیانه اهل بیت(علیهم السلام) بوده و مرکز تعلیم، تعلم و تبلیغات اسلامی است.

ایشان اظهار داشتند: دشمن تلاش می کند که هویت دینی و مذهبی قم را متزلزل نماید و وظیفه ما منحصر در حضور درس نیست؛ بلکه باید در برابر این موضوع همت و فکر کرد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: بدحجابی حرکتی طاغوتی است و انقلاب به دنبال رفع مباحث طاغوتی بوده و نباید شاهد گسترش بدحجابی در جامعه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha