جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان با کمیسیون‌های داخلی

حوزه/ رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر حل مشکلات معیشتی مردم، گفت: پشت میز نشستن و یک امضاء کردن و رفتن، که امروز رایج شده است، نه مشکل معیشت مردم را حل می‌کند نه سیاست‌شان را. مسئولین باید شب و روز کار کنند و کار آن‌ها به شیوه سال ۵۷ باشد تا کشتی انقلاب را به ساحل نجات برسانند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت‌الله احمد جنتی، پیش از ظهر در نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان در دور پنجم با کمیسیون‌های داخلی این مجلس، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، گفت: ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی مصیبتی برای مجلس خبرگان، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بود زیرا وی فردی انقلابی و مسلط به مسائل اصولی و فقهی بود و فعالیت‌های گوناگونی در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی داشت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام ذهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: دشمنان برای حذف نظام اسلامی کمر بسته‌اند، ما باید با وحدت و انسجام از مواضع انقلاب و امام دفاع و دستاوردهای انقلاب را به رخ بکشیم تا نقشه‌های آنان را رصد و خنثی کنیم.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به دستاوردهای معنوی و مادی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انسان‌سازی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب بود و رسالت اصلی همه انبیا و پیامبران نیز همین بوده است.

آیت الله جنتی تصریح کرد: انقلاب اسلامی، اسلام را زنده کرد، این چیز کمی نیست و این اولین و بالاترین دستاورد انقلاب بود و باید بر روی آن تاکید کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، روحیه شهادت طلبی را از دیگر دستاوردهای معنوی انقلاب دانست و افزود: شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم تربیت یافته انقلاب اسلامی هستند و همگی با آرزوی شهادت، قدم در مسیر دفاع از آرمان های اسلام گذاشتند. الان نیز همین روحیه وجود دارد و اگر بخواهد اتفاقی بیفتد، جوانان ما آماده شهادت اند.

وی با ابراز نگرانی از مشکلات اقتصادی کشور، گفت: هم اکنون مردم درگیر مشکلات معیشتی هستند، البته معنی‌ مشکلات معیشتی این نیست که دستاوردهای انقلاب را فراموش کنیم، اما در عین حال همت همه مسئولان باید این باشد که مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کنند.

آیت‌الله جنتی، لزوم مدیریت جهادی را مورد تاکید قرار داد و افزود: پشت میز نشستن و یک امضاء  کردن و رفتن، که امروز رایج شده، نه مشکل معیشت مردم را حل می‌کند نه سیاست‌شان را. مسئولین باید شب و روز کار کنند و کار آن‌ها به شیوه سال ۵۷ باشد تا کشتی انقلاب را به ساحل نجات برسانند؛ در غیر این‌صورت، دشمن برای از بین بردن دین و دنیای مردم بسیج شده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر دولت هزینه‌های زائد خود را کم کند و اموال فراوانی خود را بفروشد، می‌تواند با صرف آن برای مردم، بخشی از مشکلات را حل کند. سخنانی هم که آقای روحانی در این زمینه گفتند اگر عمل بشود خوب است.

وی در ادامه با اشاره به وعده های پوچ اروپایی ها برای کاهش فشار تحریم ها علیه ایران و حفظ برجام، گفت: اروپایی‌ها از آمریکایی‌ها بدترند و برخی خیال می‌کنند حالا که آمریکا از برجام خارج شد، می‌توان به اروپایی‌ها تکیه کرد، در حالی که اروپایی‌ها با وقت‌گذرانی، به نفع ما عمل نخواهند کرد.

دبیر شورای نگهبان، سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر آمریکایی‌ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم، اظهار کرد: باید از مسئولین گله کرد که چرا این کار را نکردند و در نهایت هم باید این کار را بکنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی و حضور جوانان در این عرصه، گفت: وقتی رادیو و تلویزیون آمد، همه وحشت کردند که مبادا دین مردم از دست برود، ولی بعداً معلوم شد که می توان استفاده‌های بهتری از این رسانه ها داشت حالا فضای مجازی نیز همینطور است و ما می‌توانیم از فضای مجازی به نفع انقلاب و مردم بهرمند شویم. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha