شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مرضیه هاشمی

حوزه/ مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی که برای دیدار خانواده و برادر بیمار خود به آمریکا رفته بود، به دلایل نامعلومی توسط پلیس آمریکا توقیف شد و اکنون از ساده ترین حقوق خود محروم است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، خانواده و دوستان خانم مرضیه هاشمی(ملونی ایوت فرانکلین) گوینده پرس تی وی و خبرنگار آمریکایی اسلام آورده مقیم ایران که توسط نیروهای امنیتی آمریکا بازداشت شده، با صدور بیانیه ای از وضعیت نابسامان این خبرنگار و نقض آشکار حقوق بشر در این زمینه خبر دادند.

در این نامه آمده است مرضیه هاشمی که برای دیدار خانواده و برادر بیمار خود به آمریکا رفته بود، به دلایل نامعلومی توسط پلیس آمریکا توقیف شده و شرایط توقیف ایشان به شرح زیر است:

1. هیچ گونه دلیلی برای دستگیری به ایشان و بستگانشان داده نشده است.

2. دست ها و پاهای ایشان را زنجیر بسته اند و در محل عمومی زندان نگه داشته اند.

3. در اولین مکان زندان روسری از سر ایشان باز کرده و عکس بدون حجاب از وی گرفته اند.

4. در مکان کنونی تنها لباسی که به ایشان داده شده تی شرت آستین کوتاه بوده و با یک تی شرت اضافه سرخود را پوشانده اند و دستهایش پوشش ندارد.

5. تنها غذایی که در اختیار ایشان گذاشتند گوشت خوک بوده که وی از خوردن آن اجتناب کرده و درخواست نان خالی بدون تماس با گوشت کرده، که به وی داده نشد. از دو روز پیش وی تنها یک بسته کراکر خورده اند.

6. به مدّت دو روز هیچ خبری از او به خانواده شان داده نشد و بالاخره پس از گذشت دو روز توانسته با دختر خود صحبت کرده و این اطّلاعات را شخصا به ایشان بدهد.

مهمتر از همه اینکه هیچ گونه دلیلی برای دستگیری به ایشان داده نشده ولی مانند جنایتکاران در غل و زنجیر و محروم از پوشش کامل اسلامی بسر می‌برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha