جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی،

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: تمدن اسلامی، برآمده و ناشی از هویت اسلامی و معارف دینی و متکی به حقیقتی بود که در بعثت پیامبر(ص) رخ داد. تمدن مزبور از دل اسلام جوشید، از این رو، طلیعه‌های تمدن اسلامی به هویت و ذات انقلاب اسلامی مربوط می‌شود، نه سرزمین ایران.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ علی عباسی، در جمع طلاب و همکاران مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس گفت:  از خدا می‌خواهیم به ما توفیق دهد خدمت‌گزاران شایسته‌ای برای نشر مکتب نورانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در جهان باشیم.

وی با اشاره به آیه شریفه 5 سوره انبیا "وَ لَقَدْ كَتَبْنَا فىِ الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِىَ الصَّلِحُون؛ و ما در زبور، پس از تورات نوشته‏ايم كه اين زمين را بندگان صالح من به ميراث خواهند برد."گفت: افق آینده‌ای روشن و پیروزی مکتب حق در عالم آشکار است. خداوند متعال در کتاب‌های الهی بر این نکته وعده فرموده و در آخرین کتاب الهی، یعنی قرآن شریف نیز بر آن تأکید نموده است.

رئیس جامعه‌المصطفی تصریح کرد: خدای بزرگ به بشریت وعده داده است که معارف حق و توحید، در سراسر عالم گسترش خواهد یافت و این زمین به مؤمنان و مکتب حق خواهد رسید. این چشم‌انداز روشنی است که دین خدا از ابتدا تاکنون به بشر وعده داده و امروز طلیعه‌های این حقیقت به مراتب آشکارتر از گذشته است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی، حلقه‌ای از زنجیره طلایی است که به یاری خدای بزرگ به پیش می‌رود، گفت: ایران از سال 1356ش تا 22 بهمن 1357ش دست‌خوش تحولات بسیار سریعی شد و نقطه عطفی در تاریخ بشریت رقم زد. تاریخ بشریت را در قرن گذشته می‌توان به قبل و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: انقلاب اسلامی حرکتی نبود که در مرزهای کوچکی رخ داده باشد، بلکه این انقلاب، که چهل سال از پیروزی آن ‌می‌گذرد، از جنس دیگر بود و به بنیان‌هایی اتکا داشت که مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در این سرزمین ایجاد کرده بود.

وی افزود: هنگامی که تمدن جدید به سرزمین ما وارد شد، کوشید این بنیان‌ها را به تدریج تضعیف کند. در این سرزمین دویست سال کسانی قبله و مدینه فاضله رؤیایی‌شان را تمدن جدید غربی قرار داده بودند. پیش از انقلاب، مدیران ما به کشورهای دیگر می‌رفتند و  پیشرفت‌های دنیای غرب را می‌دیدند و مرعوب می‌شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: پیش از این، حاکمان، مدیران و لایه‌هایی از تحصیل‌کردگان تحت تأثیر الگوی غرب بودند، ولی بنیان اعتقادی برخاسته از مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در لایه زیرین جامعه وجود داشت و نتیجه‌اش پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی اضافه کرد: روزگاری، برخی از وادادگان، به تقلید از دیگران و با سفارش کسانی که آنان را به حکومت رسانده بودند، تصمیم گرفتند با ظواهر فرهنگ دینی مقابله کنند و نمونه‌اش، مبارزه با حجاب بود.

رئیس جامعه‌المصطفی گفت: در مشهد مقدس، صدها نفر و بلکه هزاران نفر به دست رژیم غرب‌گرا و وابسته، به جرم دفاع از احکام دینی قتل عام شدند و رژیم پهلوی تا این حد با دین و آموزه‌های آن دشمنی کرد. دشمنان ابزارهای لازم را فراگرفتند تا این بنیان دینی و تاریخی را از بین ببرند، ولی نتیجه نگرفتند. با تکیه بر این بنیان، انسان مستحکمی همانند امام(ره) به پا خاستند و با تکیه بر میراث و بنیان‌های اسلامی و با شجاعت حرکت کردند و مردم نیز با ایشان همراهی نمودند.

وی افزود: امروز در چهلمین سال پیروزی این حرکت بزرگ قرار داریم و موفقیت‌هایی را که در نظام حق رخ داده است، مدیون زحمات امام(ره) و شهدایی هستیم که جان‌ پاک خود را تقدیم این سرزمین کردند.

رئیس جامعه‌المصطفی یکی از حسنات انقلاب اسلامی را وجود جامعه‌المصطفی معرفی کرد و گفت: انقلاب اسلامی با وجود سختی‌ها، در ابعاد گوناگون توفیقاتی به دست آورده است که می‌شود آن را الگویی برای بشریت معرفی کرد. رسانه‌ها و تریبون‌های دشمن همواره می‌کوشند دستاوردهای انقلاب را انکار کنند و تصویر دیگری از واقعیات نشان دهند. متأسفانه، برخی از روشن‌فکران اسلامی نیز تحت تأثیر این افکار قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بخشی از این توفیقات به برکت انقلاب اسلامی رخ داده است و ربطی به سرزمین و جغرافیا ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: تمدن اسلامی، برآمده و ناشی از هویت اسلامی و معارف دینی و  متکی به حقیقتی بود که در بعثت پیامبر(ص) رخ داد. تمدن مزبور از دل اسلام جوشید، از این رو، طلیعه‌های تمدن اسلامی به هویت و ذات انقلاب اسلامی مربوط می‌شود، نه سرزمین ایران.

وی با بیان این که افتخار می‌کنیم بنیان‌های فکری جامعه‌المصطفی مطابق آرمان‌های انقلاب اسلامی، یعنی عقلانیت معنویت، عدالت و... است، اظهار کرد: دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی به دنبال تحقق آرمان‌های والای الهی و انسانی در عالم هستند؛ آرمان‌هایی که به سود همه انسان‌هاست و هیچ خشونتی را دامن نمی‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی خطاب به مسئولان و دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی گفت: شما، سفیران و پیام‌آوران گفتمان انقلاب در عالم هستید و بی‌شک، بسیاری از کسانی که در جامعه‌المصطفی درس می‌خوانند و مشغول آموختن معارف الهی هستند، با سختی روبه‌رو می‌شوند، ولی اعتقاد و ایمان به آرمان‌ها، سختی‌ها را آسان میکند. اگر صبر و تحمل نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.

وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس، جمهوری اسلامی با کمترین امکانات درگیر جنگ سخت بین‌المللی بود و همه قدرت‌های نظامی و اقتصادی در این جنگ شرکت کرده بودند. این جنگ، جنگ دو تفکر بود.

رئیس جامعه‌المصطفی، در بخش دیگری از سخنانش، ادامه داد: در  جامعه‌المصطفی، رشته‌های مختلف علمی و تنوع ملیتی وجود دارد. جامعه‌المصطفی- واحد مشهد، به دلیل همجواری با مضجع شریف امام رضا(ع) و حوزه علمیه مشهد، که عالمان و شخصیت‌های برجسته علمی در آن فعالیت می‌کنند، مهم‌ترین نمایندگی المصطفی به شمار می‌رود.

وی، در ادامه، برخی از دست‌آوردهای انقلاب اسلامی را به مناسبت چهلمین سال پیروزی آن برشمرد و گفت: باید خداوند را شاکر باشیم و بدانیم که اگر در راهمان ثابت‌قدم باشیم، خداوند  به پیروزی وعده داده است.

رئیس جامعه‌‌المصطفی بیان کرد: کشوری که در دانش به حساب آورده نمی‌شد و جایگاهی در محاسبات علمی نداشت، در ارزیابی‌های علمی به جایگاه رفیعی دست یافته است، به گونه‌ای که در سال 2002م، مراکز علم‌سنجی دنیا جایگاه چهل‌وهشتم را برای ایران اعلام ‌کرد.

وی ادامه داد: به تدریج، که ایران پس از هشت سال جنگ و... آرامش پیدا کرد و فعالیت‌های علمی جریان یافت، مراکز علم‌سنجی، که رتبه‌های علمی را در عالم می‌سنجند، در سال 2012م، رتبه 17 و 18 را برای ایران اعلام نمودند.

رئیس جامعه‌المصطفی اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی، امید به زندگی 54 سال و هم‌اکنون 76 سال اعلام شده است. پیش از انقلاب اسلامی، پزشک عمومی وجود نداشت و پزشکان از کشورهای دیگر به ایران می‌آمدند و به کار مشغول بودند، ولی - خوشبختانه- امروز شاهد پیشرفته‌ترین عمل‌های جراحی و اقدامات  پزشکی در کشور هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha