پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بدرالدین حسون

مفتی اعظم سوریه با تاکید بر این که اعتقادی به هلال شیعی و ماه سنی نداریم، بلکه به رسولی که بین همه رحیم و اسوه است، معتقدیم، گفت: ما در ولایت شیعه هستیم و در دین سنی و هرگز از همدیگر متفرق نمی‌شویم

به گزارش گروه اعزامی خبرگزاری حوزه، شیخ احمد بدرالدین حسون، در بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت با تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) گفت: امت اسلام امروز چشم به این کنفرانس و نتایج آن دارد، مردم ایران توانستند جهانیان به خیزش درآورد و این امت ارزش تمدن عالی دارد.

وی با اشاره به مقاومت ملت ایران در برابر خواسته‌های نامشروع غرب، اظهار داشت: غرب تلاش می‌کرد امتی به نام فارس نباشد و بر امتی سلطه یابد که ثروتش که همان عقیده‌اش است، بالاتر از هسته‌ای است، اما در این مسیر شکست خورد.

مفتی سوریه اذعان داشت: ما امروز در پناه ایران اسلامی هستیم که وجود خود را با ریشه، اندیشه، رسالتش و علم و تمدنش  به جهانیان اثبات کرد.

وی با بیان این که ما امروز در خطرناک‌ترین مرحله امت اسلامی قرار داریم، تصریح کرد: در این کنفرانس حاضر شده‌ایم تا بیماری که به نام تکفیری، بپیکره امت اسلام را در بر گرفته، درمان کنیم

بدرالدین حسون با اشاره به این که ملت ایران توانست با عقیده‌اش بجنگد و ما امتی هستیم که شعارش "هیهات منا الذله" است، ابراز داشت: بیماری در بدن امت اسلامی رخنه دوانیده است، ما باید از ایرانی که توانست دیوارهای دشمن را خراب کند، الگو بگیریم.

این اندیشمند سوری یادآور شد: زمانی که امام خمینی(ره) قیام خود را آغاز کرد، سردمداران جهان خندیدند و گفتند "آیا صاحب عمامه ‌ها هم می‌توانند حکومت تشکیل دهند"؛ امام خمینی(ره) با وحدت بخشیدن به امت کار را آغاز کرد و با وحدتبخشی، از امور فردی فرا رفتند و انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کردند.

وی با بیان این که مقاومت ملت ایران در برابر استکبار و استبداد و خودکامگی باید الگوی همه باشد، گفت: ما امتی ریشه‌دار و واحده هستیم و ایران اولین کشور اسلامی است که در تاریخ جهان اسلام هسته‌ای شد و ما از ایران شعله می‌گیریم تا روشنایی دهیم.

وی با اشاره به اثبات حقانیت ایران در مذاکرات هسته‌ای، خاطرنشان کرد: امت ایران با اطاعات از رهبری‌‌، به ژنو رفتند و توانستند حقابیت خود را به اثبات برسانند.

این عالم سنی با بیان این که ایران اسلامی باید از این دستاورد خود حمایت کند، چرا که این امت، بلکه سرمایه امت اسلامی و انسانیت است، تصریح کرد:  امروز 83 کشور سلاح و نیرو به سوریه اعزام می کنند تا ملت سوریه را قتل‌عام نمایند.

وی با تاکید بر این که ما اعتقادی به هلال شیعی و ماه سنی نداریم، بلکه به رسولی که بین همه رحیم و اسوه است، معتقدیم، ابراز داشت: ما کتابی واحد داریم، ما در ولایت شیعه هستیم و در دین سنی و هرگز از همدیگر متفرق نمی‌شویم.

وی با بیان این که ما باید با گروه‌های تکفیری و آنهایی که موجب انتحار می‌‌شوند، مبارزه کنیم، خاطرنشان کرد: اگر توانستیم از طریق منابر، رسانه ‌ها، حوزه‌ها و مساجد، اسلام ناب را آموزش دهیم، می‌توانیم در برابر محور شرارتی که عده‌ای قلیلی به راه انداخته اند، بایستیم.

حسون با بیان این که ما باید مقاومت را از ایران یاد بگیریم، تصریح کرد: اگر ایران می‌ایستاد تا کشورهای غربی او را دارای انرژی هسته ای کنند، هرگز این اتفاق نمی‌افتاد، اما با رهبری حکیمانه رهبرشان ایستادند و به خواسته‌‌شان رسیدند و باید این عمل برای همه دولت‌ها و کشورهای اسلامی الگو سرمشق باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha