پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
اجلاسیه مدیران فارس

حوزه/ در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان فارس بر پذیرش افراد نخبه تاکید و کاهش بودجه حوزه ها نیز بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سطح استان فارس، ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین زمانی، معاون دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام اسد الله پرهیز، مدیر مدرسه علمیه مرودشت اظهار داشت: برای رشد بالندگی حوزه برای الزامی کردن پیشنهادات باید وضع قانون و تربیت کادر که توان اجرای منویات را داشته باشد.

همچنین حجت الاسلام زارع معاون تهذیب مدرسه علمیه محمدیه شیراز به مشکلات بودجه حوزه اشاره و تصریح کرد: باید پیرامون این موضوع مدیریت حوزه استان، استاندار را دعوت و پیگیری کند.

حجت الاسلام نصری استاد حوزه، اصلاح فرآیند و تربیت مدارس را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ۹۸ درصد متدینین جامعه وارد سپاه و دو درصد وارد حوزه می شوند چراکه حقوق و مزایا حوزه کمتر از سپاه است.

وی به پذیرش حوزه ها اشاره و تصریح کرد: پذیرش حوزه از سوم راهنمایی کار مطلوبی است چرا که می توان شاکله اعتقادی آنان را درست کرد.

همچنین حجت الاسلام اسلام نسب استاد حوزه در این جلسه خاطرنشان کرد: پذیرش افراد با معدل مطلوب و جذب نخبه بدون گزینش در دستور کار قرار گیرد.

وی ابراز کرد: اجرای برنامه های بیش از ظرفیت ممکن است دچار آسیب شود، همچنین مشکل بودجه مانع اجرای بسیاری از برنامه ها می شود.

حجت الاسلام بحرانی، معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر استان فارس عنوان کرد: در بسیج و حلقات صالحین به صورت کیفی از ظرفیت دو هزار بسیجی استفاده می کنیم.

وی به جذب طلاب نخبه اشاره و تصریح کرد: طرحی در این خصوص در مرحله اجرا است که می تواند در نخبه پذیری طلاب در بخش آموزش کمک کند.

حجت الاسلام عقیل شفیعی، مدیر مدرسه علمیه نی ریز به موضوع مطالعه اجباری اشاره و ابراز کرد: ایجاد نیاز مطالعه از طریق امتحانات هفتگی برای طلاب می تواند در این بخش موفق تر عمل کند.

وی افزود: برگزاری کلاس های روزانه فن خطابه، خوشنویسی، روش مداحی و دیگر کلاس ها می تواند در توانمند سازی طلاب در عرصه های مختلف کمک کند.

حجت الاسلام یوسفی، معاون آموزش مدرسه علمیه امام عصر(عج) تاکید کرد: برای باور طلاب به نیاز داشتن دروس برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام رضایی، مدیر مدرسه علمیه علامرودشت در این جلسه با اشاره به اینکه مدارس جنوب استان به ویژه مدرسه علامرودشت میان شهرستان های سنی نشین با امکانات بسیار بالا از سوی شیخ نشینان حوزه خلیج فارس واقع شده است، خاطرنشان کرد: برای مدارس علمیه باید برنامه ریزی های کلانی از جمله بودجه صورت گیرد.

وی به ایجاد منابع پایدار به ویژه بودجه ای اشاره و عنوان کرد: بیشتر مشکلات مدارس امکانات مالی است که اگر برطرف شود بسیاری از مشکلات از جمله دعوت از اساتید را برطرف می کند.

در بخش پایانی این اجلاسیه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور بیان کرد: تبادل اندیشه و گفتمان یکی از راه های بسیار مطلوب است.

وی به مشکلات بودجه ای اشاره و تاکید  و کرد: بودجه های علمیه کاسته شده که شاید این مطلب مدارس علمیه را به سوی مردمی شدن و منابع پایدار سوق دهد.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور ابراز کرد: روحانیون باید در همه مراکز و نهادها حضور پیدا کنند؛ تاکنون توانسته ای دو هزار مدرسه را از آموزش پرورش به عنوان مدرسه امین بگیریم که قطعا بر روی این موارد کار شده است.

وی ادامه داد: با ۷۰ مراکز و نهادها تفاهم نامه امضا شده که می توانیم با حضوری موفق بسیاری از فعالیت ها را اجرا کنیم و از ظرفیت ها استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: کادر سازی علمی و دینی برای تربیت نهادهای نظام جزو رسالت حوزه های علمیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha