سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: مقام معظم رهبری تصریح داشتند که تمرکز دشمن بر مسائل معیشتی مردم است و جریاناتی منابع کشور را می‌بلعند و با دلال بازی مانع پیشرفت کشور شده و در تقویت تولید داخلی کارشکنی می‌کنند. مسئولان بدانند که آمار دادن دردی از معیشت مردم دوا نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه های امروز (28 دی ماه) نماز جمعه قم با اشاره به اینکه دولتمردان باید مراقب گفتار و رفتار خود باشند و از گرایش به اشرافی گری و اسراف بپرهیزند اظهارداشت: مردم باید با شگردهای دشمنان مقابله کرده و مسئولان نیز با تقویت تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی امید را در دل مردم زنده کنند.

وی ضمن تقدیر از قوه قضاییه در برخورد با جرایم اقتصادی گفت: از دستگاه قضا می‌خواهیم به حرکت امیدآفرین برای قطع دست مفسدان اقتصادی از منابع کشور با قاطعیت ادامه داده و مراقب جریانات و دست‌های مرموز باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه مردم غیرتمند قم نباید اجازه دهند که دست‌های خائن و پلید به اهداف شوم خود برسند تاکید کرد: مردم قم مصمم هستند که با هدایت مراجع تقلید و حوزه علمیه و با حمایت مردان و زنان با تدبیر و برنامه ریزی به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و کسانی که ناآگاه و غافل هستند را ارشاد کرده و دست‌های خائن کسانی که آگاهانه و سازمان یافته قصد خیانت به حرم اهل بیت(ع) را دارند قطع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به اینکه رهبری اولویت مسئولان را حل مشکلات معیشتی مردم عنوان کردند، گفت: رهبری تاکید کردند که مسئولان اولویت خود را حل مشکلات معیشتی مردم قرار دهند. در نماز جمعه از زبان عموم مردم از دولتمردان می‌خواهیم که نشان دهند که به فکر حل مشکلات معیشتی مردم و رسیدگی به اقشار ضعیف هستند.

وی ادامه داد: جوانان انقلابی باید در راستای اهداف نظام از فضای مجازی در مقابله با توطئه‌های دشمن حرکتی اثرگذار داشته باشند.

امام جمعه قم با بیان اینکه رهبری بر شجاعت و عقلانیت در مقابل یاوه گویی‌های آمریکا و اروپا تاکید کردند، افزود: همانگونه که ایشان فرمودند؛ باید در برابر آنها ایستادگی کرد چرا که قول، وعده و امضاهای ایشان اعتباری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیعدی بیان داشت: مسئولان باید به تقویت تولید داخلی، حل مشکلات معیشتی، تقویت اقتدار و انسجام ملی و اجرایی کردن تدابیر رهبری بیاندیشند؛ از برجام جسمی بدون روحی باقی مانده و هیچکدام از سیاست‌های مورد انتظار دولت در برجام عملی نشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تاکید کرد: وزیر خارجه در سال 92 گفت که هدف مذاکرات رفع تحریم‌هاست؛ ولی امسال می‌گویند هدف از مذاکرات رفع تحریم‌ها نبوده است این سخنان نشان می‌دهد که برجام نتوانسته تحریم‌ها را از بین ببرد، بلکه تحریم‌های آمریکا تشدید هم شده است بنابر این باید با شجاعت و عقلانیت به توصیه رهبری عمل کرده و اقتدار ملی را به توهم گشایش‌های خارجی گره نزنند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به اینکه 29 دی ماه به نام روز غزه نامگذاری شده است، گفت: از خداوند پیروزی این ملت در برابر صهیونیست‌ها را خواستاریم.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: ایشان اسوه ای بی نظیر هستند و زنان میهن اسلامی با الگوگرفتن از این بانوی بزرگوار در همه عرصه‌ها با حفظ عفاف و حجاب حضور یافتند و این انقلاب را به ثمر رساندند.

امام جمعه قم  با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب در19 دی انجام شد، گفت: ایشان مدال مرکز و مادر انقلاب را به قم دادند، منظور ایشان این است که قم پایگاه جهاد و انقلاب است و جرقه انقلاب اول در قم زده شده و سپس زنجیره‌ اربعین‌های شهدا به پیروزی انقلاب در 22 بهمن منتهی شد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شهر قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) یادآور شد: ایشان نسبت به توطئه‌هایی که دشمنان علیه قم داشته و دارند هشدار دادند؛ دشمنان می‌خواهند ایدئولوژی انسان ساز اسلام ناب محمدی برپایه آموزه‌های اهل بیت و هدایت‌های مرجعیت و روحانیت انقلابی را به آموزه‌های ضد انقلابی و حاشیه ای کرده و یاس و ناامیدی و جدایی حوزه از نظام و جدایی مردم از حوزه را رقم بزنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه رهبری فرموده بودند، قم تز انقلاب است و دشمن می‌خواهد قم را به آنتی تز انقلاب تبدیل کند، اضافه کرد: ایشان در 19 دی هشدار دادند که بزرگان و جوانان قم نباید اجازه دهند دست‌های خائن قم را از مرکزیت انقلاب خارج کنند.

وی با اشاره به نقشه‌های پلید دشمن و دست‌های خائن در قم گفت: آنها از سویی می‌خواهند حوزه را از انقلاب جدا کرده و تفکرات روشنفکری غربی و سکولاریسم متدینانه را به عنوان هنجار غالب در حوزه‌های علمیه نهادینه کرده و از سوی دیگر به فکر تغییر سبک زنگی اسلامی به سبک زندگی غربی قم هستند تا آشیانه آل محمد(ص) را به دنیای مدرن غربی تبدیل کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha