سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
خانم کنیز فاطمه

حوزه/ خانم کنیز فاطمه گفت: خانم مرضیه هاشمی اعتماد به نفس بالایی دارد و هیچ وقت از حرفی که جلوی دوربین میزد پیشمان نمی‌شد و می‌گفت من حرفی را که می‌زنم تفکر و نظریه خودم است و ممکن است دیگری آن را قبول نداشته باشد.

خانم مرضیه هاشمی مجری پرس تی وی که برای دیدار با بستگان و عیادت از برادر بیمار مبتلا به سرطانش به زادگاهش سفر کرده بود، روز یکشنبه در فرودگاه سنت‌لوئیس لمبرت بازداشت شده و پس از ساعت‌ها بی‌خبری کامل، سرانجام در گفت‌وگوی کوتاه تلفنی با دخترش به او خبر داد که مسئولین زندان دست و پای او را با زنجیر بسته و همانند یک جانی با او رفتار کرده‌اند.

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با خانم کنیز فاطمه مجری سابق شبکه بین‌المللی پرس تی مقیم پاکستان و دوست صمیمی خانم مرضیه هاشمی به گفت و گو پرداخت.

درمورد آشنایی خود با خانم مرضیه هاشمی بفرمایید؟

من زمانی که برای اولین بار به ایران آمدم و فعالیتم را در پرس تی وی شروع کردم ،یک روز دیدم که یک خانمی همیشه با عجله می‌آمد برای اجرای یک برنامه و بعدا فهمیدم خانم مرضیه هاشمی بوده و پس از دیدن برنامه هایش، به برنامه های وی علاقمند شدم و از اجرای ایشان خیلی لذت می‌بردم و خودم خیلی دوست داشتم با ایشان دوست بشوم اما جرآت نکردم پیش قدم برم چون متوجه شده بودم که ایشان مجری بسیار بزرگی هستند و مشغله زیادی دارند، اما پس از گذشت یک هفته خود خانم هاشمی دنبالم آمد و گفت شنیدم شما مجری جدید پرس تی وی هستید و شروع کردیم به صحبت کردن.

کنیز فاطمه

پس از آن ملاقات با ایشان دوست شدم و در ده سالی که باهم بودیم مثل خواهر بودیم ،خیلی باهم صمیمی بودیم و به منزل همدیگر رفت وآمد داشتیم، ما بیرون از برنامه هم باهم فعالیت های فرهنگی انجام می‌دادیم و تفکرمان خیلی نزدیک به هم بود و در مدتی که در پرس تی وی فعالیت داشتیم خانم مرضیه  همیشه پشتیبان ما بود و هر موقع ما کاری یا مشکلی به ایشان می‌گفتیم تمام تلاش خود را برای حل مشکلات ما انجام می داد و این دوستی ده ساله است هنوز هم ادامه دارد.

در مورد ویژگی های خانم مرضیه هاشمی بگویید؟

خانم مرضیه هاشمی اعتماد به نفس بالایی دارد و هیچ وقت از حرفی که جلوی دوربین می‌زد پیشیمان نمی‌شد و می‌گفت من حرفی را که می‌زنم، تفکر و نظریه خودم است و ممکن است فرد دیگری آن را قبول نداشته باشد.

خانم هاشمی واقعا انقلابی است و به شدت به انقلاب اسلامی وابسته است و با اینکه پس از فوت همسرش تنها شده بود، اما همیشه دوست داشت که برای اسلام و انقلاب کار کند و کارهای فرهنگی و مسئولیت های خودش را به صورت جدی انجام می‌داد و ما همیشه شوخی می‌کردیم که شما برای معاشرت،‌حرف زدن و شام خوردن و...وقت ندارید و ایشان هم می‌گفت که من زندگی خودم را برای همین کارها وقف کرده ام.

کنیز فاطمه

کدام ویژگی خانم هاشمی برای خانم ها جذابتر است؟

به عنوان یک زن برای من خیلی جالب بود که خانم هاشمی تک و تنها در کشوری در حال فعالیت بود که در واقع کشور خودش نبود. او در این کشور دنیا نیامده بود، اما کار خودش را با تمام تلاش، با اطمینان و بدون هیچ ترسی انجام می داد و  پس از فوت همسرش، هیچ مردی پشت ایشان نبود اما او اثبات کرد که اگر زن ایمانش محکم باشد و به خداوند اعتقاد قوی داشته باشد می‌تواند در راه خدا و به جامعه خود خدمت کند.

وقتی من فرزندان خانم مرضیه هاشمی را می‌دیدم واقعا لذت می بردم چون خیلی خوب بچه هایش را تربیت کرده بود.

برای همه زنان جالب است که خانمی که مسلمان نبود، پس ورود به دین اسلام گفت که من بعد از خدا هیچ کس را لازم ندارم و می‌توانم تنها زندگی کنم و هر چقدر هم با مسلمان شدنم مخالف باشند ،من به خدایی ایمان آوردم که در راه او می‌توانم کارهای سخت و سنگین را انجام بدهم.

نظر خانم هاشمی نسبت به مسلمانان جهان چه بود؟

خانم هاشمی در مورد مسلمانان غرب می گفت که ما باید وضعیت زندگی مسلمانان غرب را درک کنیم که اینها بیشترین فشار ها را تحمل می‌کنند چون فشار زیادی از طرف رسانه های غربی، دولتمردان و دیگران دارند و ما باید به آنها کمک کنیم چون ما مقیم کشور جمهوری اسلامی ایران هستیم و این وظیفه ماست که به آنها کمک کنیم.

خانم مرضیه در مورد اتحاد مسلمانان خصوصا اتحاد شیعه و سنی بسیار حساس بود و همیشه تلاش می‌کرد و می‌گفت که ما باید برای اتحاد این دو بازوی اسلام تلاش کنیم و باید زیر پرچم اسلام متحد شویم و برای تقویت و پیشرفت اسلام باهم تلاش کنیم.

به نظر شما خانم مرضیه هاشمی چرا دستگیر شد؟

مثل همه ماهم منتظریم بفهمیم که چرا ایشان دستگیر شد، اما قبلا وقتی خانم هاشمی به آمریکا سفر می‌کرد بعدا برای ما تعریف می‌کرد که در فرودگاه آمریکا مورد آزار قرار می گرفت، ولی تا حالا پیش نیامده بود که دستگیرشان کنند ، اما ما همه می‌دانستیم که با موضع گیری سیاسی مذهبی و صحبت های ایشان در مورد استکبار جهانی در تلویزیون، چه در آمریکا چه در ایران  یک روز حتما پلیس او را دستگیر خواهد کرد و ماهم معتقدیم که دستگیری ایشان توسط پلیس آمریکا فقط بحث سیاسی است.

علت دستگیری خانم مرضیه هاشمی را چه گفتند؟

اکنون در آمریکا قانونی به نام Material Witnees Statute تصویب شده است و طبق این قانون ایشان شاهد یک پرونده جنایی است، اما واقعیت را باید از دادگاه بفهمیم. در آمریکا پس از 11 سپتامبر قانونی تصویب شده است که پلیس آمریکا می تواند بدون هیچ اتهامی و بدون مجوز افراد را دستگیر کند و میترسیم که پلیس آمریکا  این قانون را علیه خانم مرضیه هاشمی استفاده کند.

آمریکا مدعی حقوق بشر است و ما دیدیم که یک زن مسلمان را چگونه دستگیر کرده و اذیت می کند. شما این کار پلیس آمریکا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ببینید این برخورد پلیس و مقامات آمریکا فقط نسبت به خانم مرضیه هاشمی نیست و این اتفاق تازه ای هم نیست و ما شاهد هستیم که در خود کشور آمریکا چگونه پلیس و مقامات آمریکا با رنگین پوست ها برخورد می‌کنند. امروز دنیا می‌داند که آمریکایی که مدعی حقوق بشر است فقط در حد صحبت است و اینکه می‌گویند آمریکا مدافع حقوق بشر است دروغ محض است چون آمریکا هرجا منفعت خودش را ببیند دخالت می‌کند و در هیچ جای دنیا حقوق بشر را رعایت نمی کند.

دنیا باید بداند که حقوق بشر برای آمریکا معنایی ندارد و آمریکا به شدت نژادپرست است و به همین علت است که می‌بینیم سیاه پوست‌های آمریکا در کشور به شدت تحت فشار هستند، و مثل خانم هاشمی افراد زیادی در آمریکا بدون هیچ اتهامی مورد ضرب و شتم پلیس آمریکا قرار می گیرند.

دفاع از حقوق بشر یک فریب است چرا که آمریکا رفتارهای دوگانه‌ای در رابطه با حقوق بشر دارد، و ما شاهد پایمالی حقوق بشر توسط آمریکا در یمن، بحرین، عراق، افغانستان و دیگر کشورها هستیم.

کنیز فاطمه

وظایف مسلمانان درقبال این حرکت پلیس آمریکا چیست؟

بعضی ها در آمریکا هستند و مسلمانان و مدافعین حقوق بشر که بیرون از امریکا هستند مسئولیتشان این است به کسانی که فکر می‌کنند آمریکا یک کشور انسان دوست است بفهمانند که اصلا این چنین نیست.

مسلمانانی که مقیم آمریکا هستند یعنی شهروندان آمریکایی باید علیه نژاد پرستی و جنایاتی که علیه مسلمانان و سیاه پوستان انجام می شود ایستادگی کنند.

مشکل اصلی مسلمانان آمریکا این است که متحد نیستند و در چندین گروه پراکنده هستند، اما اگر متحد شوند بسیار قدرتمند هستند. اما برعکسِ مسلمانان در آمریکا یهودیان متحد هستند و به همین علت در نظام آمریکا نفوذ دارند.

اتحاد مسلمانان در آمریکا و سرنگونی نظام فاسد آمریکا به نفع مردم آمریکا و مسلمانان جهان است و اگر مسلمانان آمریکایی با اتحاد علیه جنایات نظام فاسد آمریکا ایستادگی کنند و از مردم غیر مسلمان آمریکا هم کمک بگیرند و انسان دوستی مسلمانان را به مردم نشان دهند، آنها هم با مسلمانان خواهند ایستاد.

به نظر شما چه فعالیت هایی برای آزادی ایشان باید انجام شود؟

در مورد دستگیری خانم هاشمی حتی نیویورک تایمز، سی ان ان، بی بی سی و رسانه های دیگر هم کار کردند این برای آزادی ایشان مفید است، و کمپین های فضای مجازی تا اکنون هم خیلی خوب بود و باید همین را ادامه دهیم، و تا آزادی خانم هاشمی فضای مجازی  این کمپین هارا ادامه دهند و خسته نشوند چون ما عادت داریم که یک مسئله تا داغ است درموردش پیگیری می‌کنیم و پس از مدتی فراموش می‌کنم ،نباید اینطور شود.

کسانیکه برای حقوق بشر کار می‌کند باید بیایند و برای این جنایت پلیس آمریکا تظاهرات کنند و راهپیمایی برگزار کند تا خانم هاشمی آزاد شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha