سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه / حضرت آیت‌الله نوری همدانی تاکید کردند: حوزه علمیه در جریانات سیاسی باید بیدار باشد و تمام حرکات خود را بر اساس قانون و بدون ایجاد تشنج انجام دهد، امروز وظیفه طلاب بسیار سنگین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله‌ نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، عنوان کردند: انقلاب اسلامی استمرار و ادامه کار پیامبران الهی است.

ایشان افزودند: مهمترین بعد در زندگی انسان ها بعد فرهنگی  است و از این جهت عنایت پیامبر در وهله نخست بر مسئله فرهنگ بوده و در میان زیرساخت ها، مهمتر از همه بعد فرهنگی است.

این مرجع تقلید  گفتند: امام راحل(ره) آغاز طلوع اسلام را مورد توجه قرار می‌دادند که سعی داشتند که بر انقلاب صدر اسلام توجه کنند.

حضرت آیت‌الله  نوری همدانی بیان کردند:  پیامبر اکرم کادرها و برنامه هایی فراهم کردند که مسیر سعادت انسان هموار شود و یکی از کارهایی که بر ما واجب است، شناساندن مسائل صدر اسلام است.

ایشان تاکید کردند: زبان عربی زبان اصلی اسلام بوده و هرچند استعمار سعی کرده تحریفاتی در آن ایجاد کند، اما زبان عربی اصلی ترین زبان اسلام بوده و نامگذاری های مربوط به علوم مختلف نشان می‌دهد که زبان عربی ریشه عمیق و تمدنی دارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: دشمنان کاری کردند که تمدن اسلامی افول کند و کاری کردند که مبانی اسلام به حاشیه رانده شد و ما در چنین زمانی زندگی می‌کنیم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشتند: در ابتدای انقلاب عرصه انقلاب بسیار گرم بود و ما در سفرهای خارجی به سوالات و شبهات غیرایرانی ها پاسخ می‌دادیم.

ایشان ادامه دادند: انقلاب اسلامی در دنیا نظیر ندارد و ما باید سعی کنیم که تحولاتی که با انقلاب اسلامی ایجاد شده را احیا کنیم.

این مرجع تقلید شیعیان مطرح کردند: تمام دستاوردهای علمی غرب در زمان اهلبیت(ع) و به وسیله ایشان بیان شده بود، اما به نام غربی ها تمام شده است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی ابراز کردند: وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه و آموزش و پرورش بسیار مهم بوده و این سمتی که به دبیر این شورا داده شده بسیار دارای اهمیت است و باید سعی شود که فضای دانشگاه یک فضای انقلابی و اسلامی باشد.

ایشان با اشاره به درس خارج فقه در مسحد اعظم تصریح کردند: کنوانسیون fatf باید با دقت بررسی شود و مسئولین ذی‌ربط نباید به ظالمان و جباران اعتماد کنند و مسلما دشمنان هیچ زمانی خیرخواه ما نبوده اند و حوزه علمیه و مراجع تقلید با الحاق ایران به fatf مخالف هستند.

این مرجع تقلید یادآور شدند: حوزه علمیه در جریانات سیاسی باید بیدار باشد و تمام حرکات خود را بر اساس قانون و بدون ایجاد تشنج انجام دهد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی اضافه کردند: امروز وظیفه طلاب بسیار سنگین بوده و باید شورای عالی انقلاب فرهنگی تحولات مناسبی به وجود بیاورد.

انتهای پیام/‌‌

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha