شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله نمازی از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ امروز برخی از افراد و نهادها در حال اعتبارزدایی و اعتبارآفرینی هستند؛ به عنوان مثال از مرجعیت و نهادهای انقلابی اعتبار زدایی کرده و خلأ موجود حاصل از اعتبارزدایی را با اعتبارآفرینی و به وسیله ابزارهای رسانه ای گوناگون پر می نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته در حاشیه دیدار آیت الله نمازی از رسانه رسمی حوزه های علمیه، اظهار داشت: در مباحث رسانه ای حوزه با تنگناهای زیادی مواجه بوده؛ اما خوشبختانه آسیبی نداشته ایم.

وی ابراز داشت: رسانه داری در حوزه کار آسانی نیست و بحمدالله بزرگان حوزه خود به تنهایی یک رسانه و مکتب رسانه ای بوده و فعالیت در فضایی که اهل نظر و بیان وجود دارند، کار آسانی نبوده و به زیبایی کار می افزاید.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: فعالیت رسانه رسمی حوزه های علمیه از 16 سال قبل آغاز شده و پس از انتصاب آیت الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه های علمیه، مدیریت رسانه حوزه نیز دچار تغییراتی شد؛ چراکه امروز ذائقه مخاطب تغییرات بسیاری پیدا کرده و باید پاسخ های مناسبی برای آنان از کانال های گوناگون ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین برته تصریح کرد: اینکه حوزه رسانه دارد، کافی نیست؛ بلکه به دنبال آن هستیم که به مرجعیت رسانه ای برسیم و برای رسیدن به این هدف، فعالیت های متنوعی نیز داشته ایم.

وی بیان داشت: گسترش زبان در رسانه حوزه و تعدد حجم اخبار و گزارش ها از جمله رویکردهای ما بوده است؛ چراکه امروز مخاطبان بین المللی داشته و همگان از حوزه مطالبه داشته و حق دارند که پاسخ مناسبی را از حوزه بشنوند؛ اگر جواب مخاطبان را نداده و آنان را مخاطب خود ندانیم، اشخاص دیگری پیدا شده و پاسخ می دهند که گاهی راضی کننده نیست.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه اظهار داشت: تولید ویژه نامه های تخصصی از جمله فعالیت های رسانه حوزه بوده تا بتوانیم به صورت ویژه به فعالیت رسانه ای بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین برته ابراز داشت: یکی از کارهایی که در رسانه حوزه آغاز شده است، فعالیت در راستای منویات رهبر معظم انقلاب است که در این راه، ویژه نامه تخصصی اقتصاد مقاومتی را تدوین نموده و خوشبختانه در 10 هزار نسخه به چاپ رسیده و استقبال مناسبی نیز از آن شده است.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین شناسایی آسیب های حوزه از دیگر فعالیت ها بوده که در این راستا رسالتی را برای خود تعریف کرده تا به بزرگان و زعمای حوزه نیازها را گزارش داده و نقطه های خطر و بحران را بیان نماییم.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه تصریح کرد: برگزاری نشست های خبری از نهادهای گوناگون حوزوی از دیگر فعالیت ها بوده تا بتوانیم دستاوردهای جدید حوزه را معرفی نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین برته بیان داشت: برگزاری پویش های گوناگون نیز از جمله رویکردهایی بوده که در دستور کار رسانه حوزه قرار داده ایم تا بتوانیم نظرات طلاب، فضلا، اساتید و صاحب نظران را به مسئولان ارشد نهادهای حوزوی رسانده و در این راستا بر اساس دریافتی ها، داده پردازی های مناسبی انجام و خدمت مسئولان ارائه شده است.

وی به یکی از کلان برنامه های رسانه حوزه اشاره کرد و گفت: حوزه و مکتب تشیع در سطح سیاسی، علمی و تربیتی رقبایی داشته و در این راه از ابزارهایی استفاده می کنند که در این راستا پیگیر بوده ایم که این افراد چگونه با ما برخورد کرده و از چه راه هایی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند؛ تحلیل هایی انجام شد که به این نتیجه رسیدیم این افراد و نهادها در حال اعتبارزدایی و اعتبارآفرینی هستند؛ به عنوان مثال از مرجعیت و نهادهای انقلابی اعتبار زدایی کرده و خلأ موجود حاصل از اعتبارزدایی را با اعتبارآفرینی و به وسیله ابزارهای رسانه ای گوناگون پر می نمایند.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه اظهار داشت: برای مقابله با این نوع فعالیت ها، سیاستی را آغاز کرده ایم که فقط کار اثباتی انجام داده و به صورت زیبا ارائه نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین برته ابراز داشت: به عنوان مثال تحریف هایی درباره شخصیت امام خمینی(ره) در حال اتفاق بود که رسانه حوزه ویژه نامه تفسیر آفتاب را منتشر نمود و مسابقه ای را بر اساس آن راه اندازی کرد که قریب به پنج هزار نفر در این مسابقه شرکت نموده و به 40 نفر از برگزیدگان هدیه ای تقدیم شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز اخبار و فعالیت های حوزه بسیار بیش از آن چیزی است که رسانه ای می شود، خاطرنشان ساخت:  رسانه ای نمودن خدمات اجتماعی روحانیت از برنامه های جدی ماست؛ چراکه هجمه های نادرست بسیاری بر علیه روحانیت وجود داشته و ما هیچ جامعه نخبگانی در دنیا سراغ نداریم که با این سطح پایین زندگی نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha