جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس و مدیران مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: گاهی پدر و مادرها گله می‌کنند که ما فرزندمان را متدین به دانشگاه می‌فرستیم اما در زمان خروج آن‌ها از دانشگاه پایبندی دینی آن‌ها کاهش می‌یابد و شورای انقلاب فرهنگی می‌تواند در حل این معضل نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله‌ سبحانی عصر امروز در دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، گفتند: مسئله ای که وجود دارد این است که آیا ازدیاد دانشگاه و فارغ‌التحصیل دانشگاهی نیاز کشور بوده و یا اینکه باید کمتر از این مقدار وجود داشته باشد.

ایشان افزودند: تربیت دانشجو و دکتر باید به مقدار نیاز باشد و اگر بیش از حد نیاز صورت گیرد مشکلات جدی پیش می‌آید و دانشگاه‌ها باید از میان افراد عصاره آن‌ها را انتخاب کنند.

این مرجع تقلید گفتند: گاهی پدر و مادرها گله می‌کنند که ما فرزندمان را متدین به دانشگاه می‌فرستیم؛ اما در زمان خروج آن‌ها از دانشگاه پایبندی دینی آن‌ها کاهش می‌یابد و شورای انقلاب فرهنگی می‌تواند در حل این معضل نقش مهمی ایفا کند.

حضرت آیت‌الله سبحانی بیان کردند: گاهی نوشته هایی از منابع دانشگاهی برای ما آورده می‌شود که در این کتاب ها مبانی اسلامی مورد تشکیک قرار گرفته و شورای انقلاب فرهنگی باید بر محتوای کتب اشراف داشته باشد.

ایشان تاکید کردند: شهید بهشتی در قانون اساسی تاکید داشتند که بندهای آن نباید مخالف اسلام باشد، چرا که در برخی از حوزه ها، اسلام نظری ارائه نداده و کتب دانشگاهی نیز حداقل نباید با مفاهیم اسلام مخالفتی داشته باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: برخی بیان می‌کنند که اسلامی کردن مفاهیم کتب دانشگاهی معنایی ندارد که متاسفانه این افراد در شورای انقلاب فرهنگی عضویت دارند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با انتقاد از فعالیت اساتیدی که با مفاهیم اسلامی مخالف هستند اظهار داشتند: به اساتیدی که نسبت به اسلام زاویه دارند نباید اجازه تدریس داده شود.

معظم له مطرح کردند: اخیرا سعودی ها یک شبکه فارسی زبان در لندن تاسیس کرده اند که به مفهوم ولایت حمله می‌کند.

 

۶۰ درصد مصوبات نقشه جامع علمی کشور محقق شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی نیز در این دیدار عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فرهنگ وظایف مهمی دارد.

وی افزود: در حوزه علم اسناد ارزشمندی تصویب شده که سند نقشه جامع علمی کشور از مهمترین اسناد بوده که ۶۰ درصد مصوبات آن محقق شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایران در حوزه تولید مقالات علمی رتبه ۱۶ را دارا می‌باشد که حدود ۸۰ هزار عضو هیئت علمی وجود دارد که این تعداد در زمان شاه چهار هزار نفر بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی تاکید کرد: وظیفه شورای عالی تدوین سندهای جامع و تاسیس موسسات مختلف بوده و اسناد مربوط به هوافضا، نانو تگنولوژی، بایو تکنولوژی و غیره از مصوبات این شورا است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مصوبات شورا نیز به تصویب نرسیده و دلیل اصلی آن کمبود منابع مالی بوده و مقام معظم رهبری کارکرد این شورا را ترویج ارزش های اسلامی در جامعه می‌دانند و مصوبات این شورا الزام آور است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: مهمترین کار در حوزه فرهنگ زمانی انجام می‌شود که مردم نسبت به آن دغدغه پیدا کنند و حوزه علمیه به دنبال روش های مناسب برای به کار گرفتن دربارا ارزش های اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به کتاب های اندیشه اسلامی ۱ و ۲ که آیت الله سبحانی تالیف کرده اند، اظهار داشت: این کتاب منبع درسی در دانشگاه بوده است، همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۸ ستاد قرآنی را تاسیس کرده که پنج وزیر عضو این ستاد هستند.

وی ادامه داد: شورای تخصصی حوزه علمیه نیز توسط  حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا اداره می‌شود که مصوبات شورای عالی از مسیر شورای حوزوی عبور می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha